יום שני, 23 במאי 2022

בלגיה: מפלי קוו

מפלי קווֹ

כחלק מחופשה קצרה בארדנים, יצאנו לביקור קצר במפלי קווֹ (בצרפתית: Cascades de Coo). המפלים הם בשטחו של הכפר קוו, חלק מהמועצה המקומית סְטָווְלוֹ (Stavelot). המפל הקטן הוא ככל הנראה טבעי, אך המפל הגדול הוא מעשה ידי אדם ; במאה ה-17 או ה-18 קבוצת נזירים מסטוולו יצרה פיתול בנהר האַמְבְּלֵב (Amblève) ועקב הטיית הנהר נוצר המפל הגדול של קוו. כיום המפלים הם אחת מהאטרקציות הידועות ביותר של הארדנים הבלגים. גובהם הוא כ-15 מטרים והם נחשבים למפלים הגבוהים ביותר בבלגיה (למרות שהם לא). 
הגענו אל קוו יחסית מוקדם בבוקר, עוד לפני שהאתר היה מלא בתיירים. מהחניון המקומי חצינו את הגשר שעובר מעל המפלים - בזהירות רבה כי הרבה לבנים היו חסרות במדרכה. תחילה ירדנו לנקודת תצפית מרוחקת, המשקיפה על שני המפלים ביחד. מנקודה זו אפשר גם להיכנס לביקור בפארק השעשועים הסמוך "פלופסה קוו" (Plopsa Coo). לנו היו תוכניות להמשך היום אז ויתרנו על ביקור בפארק.
חזרנו אל הגשר וממרכזו ירדנו אל נקודת התצפית המעניינת-יותר: זו שעוברת בין שני המפלים. כאן כבר יכולנו להתרשם מהם הרבה יותר מקרוב. נכון, אלו לא המפלים הכי גדולים שראיתי, אך זו בהחלט הייתה נקודת פתיחה מקסימה לביקור שלנו בארדנים.
את הביקור במפלי קוו אפשר לשלב עם ביקור באחת מהעיירות הקטנות שבסביבה - אנחנו שילבנו עם ביקור בדורבווי (Durbuy) ; כאמור - למשפחות מומלץ להישאר פה זמן ארוך יותר ולבקר ב"פלופסה קוו".

(מאי 2022)

נהר האמבלב לפני הגעתו למפלי קוו

מפלי קוו: הקטן מימין והגדול משמאל

איוור ואני במפלי קוו

המפל הגדול

המפל הקטן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה