יום שני, 17 באוקטובר 2016

אמריקה: טיסה לניו יורק

14.09.16


טיסה

טסתי לניו יורק עם אבא בטיסת אל-על, שיצאה לקראת הצהריים מנתב"ג. ציפתה לנו טיסה של כ-12 שעות עד ארצות הברית. זו הייתה הטיסה הארוכה ביותר של אבא עד כה, אבל אני כבר הכרתי את התחושה הלא-הכי-נעימה של טיסות ארוכות מדי. אבא לא הרגיש כך כך טוב לפני הטיסה, אז דאגתי לקנות לו בשדה התעופה כרית לצוואר ; הקנייה הזו התבררה כרעיון מצוין.
להפתעתי, הטיסה עברה די בקלילות. צפינו בסרטים, קראתי קצת בספר שהבאתי איתי ואף הצלחנו לנמנם מעט. נחתנו בשדה התעופה ע"ש ג'ון קנדי (JFK), אחד משלושת נמלי התעופה הבינלאומיים המשרתים את ניו יורק סיטי וסביבתה. לקח לנו זמן ארוך לצאת מנמל התעופה ; תחילה הזמנו שאטל אל העיר, שעוצר במספר תחנות. כשהבנתי, שהשאטל יעכב אותנו רבות, שלפתי את הטלפון והזמנתי הסעה דרך אפליקציית אוּבֶּר.

אל התפוח הגדול

נהג האוּבּר שלנו לא היה הנהג הכי זהיר שנתקלתי בו... ודי היה מפחיד להיות איתו ברכב. באמצע הנסיעה מנמל התעופה אל מרכז ניו יורק סיטי התחיל לרדת מבול ובמקביל נתקענו בפקקים המובילים אל מנהטן. . בדרך זכינו לראות חלק מקו הרקיע המפואר של ניו יורק. כשהתקרבנו אל מנהטן מכיוון ברוקלין, גורדי השחקים של העיר נראו כמו חומה אדירה: בניין האמפייר סטייט המפורסם בלט מבין כולם. לקח לנו כמעט שעה וחצי להגיע אל הדירה שלנו בעיר, אך לבסוף ירדנו כמתוכנן - בצומת של השדרה הראשונה עם רחוב מס' 14.
קבלת המפתח לדירת ה-Airbnb שלנו לא עברה באופן חלק. פנה אלי איש קשר מטעם בעל הדירה ואמר שהוא השאיר את המפתח במכולת סמוכה לבניין. כשאיתרנו את הדירה, היינו צריכים להעלות ברגל את המזוודות לקומה הרביעית בגרם מדרגות תלול וצר. כמובן שאני לא רוצה רק להתלונן על הכל ; הדירה עצמה הייתה בדיוק כפי שהציגו אותה התמונות: קטנה, אך הכילה בדיוק כל מה שתואר באתר. ג'ייסון, בעל הדירה, היה נחמד ווידא שאכן הגענו אל הדירה וכי קיבלנו אותה נקייה. היתרונות של הדירה הזו היו המיקום המרכזי והמחיר. מחירים של מלונות בניו יורק, בעיקר במנהטן, הם גבוהים מאד (ועוד לא כוללים מס נוסף, שאינו מופיע במחיר באתרים). שילמנו כאן כ-700 ש"ח ללילה על דירה בשכונת איסט וילג' (East Village). החסרון הגדול של הדירה היה גם היתרון שלה - המיקום המרכזי: הצומת של השדרה הראשונה והרחוב ה-14 הוא צומת רועש למדי ; בגלל קרבתו לבית חולים, שמענו בכל לילה סירנות של אמבלונסים וצפירות של מכוניות.
אחרי שהתארגנו בדירה הקטנה של ג'ייסון יצאנו לסיבוב לילי קצר בעיר. טיילנו מעט בשדרה הראשונה ובעיקר חיפשנו מקום לקנות בו מעט מצרכים לחדר. מצאנו מכולת מקומית, שהתבררה כיקרה מאד (במיוחד כשמשווים אותה לסופרמרקט בו קנינו מצרכים בימים הבאים). כששבנו אל הדירה, היינו כבר מותשים. התקלחנו בזריזות ונרדמנו מוקדם מאד. 

הוסף כיתוב

קצת על ניו יורק

מדינת נְיוּ יוֹרְק (New York) הייתה היעד המרכזי שלנו בטיול לאמריקה. היא ממוקמת בצפון מזרח ארצות הברית והייתה אחת מ-13 המושבות המקוריות, שהקימו את האיחוד. לכל מדינה בארה"ב יש כינוי ; ניו יורק ידועה גם כ"מדינת האימפריה" (Empire State). בירת המדינה אינה ניו יורק סיטי, אלא העיר אוֹלְבַּנִי (Albany) הממוקמת במרכז המדינה. גם במדינות נוספות בארה"ב נהוג כי עיר הבירה היא עיר הנמצאת במרכז המדינה ולאו דווקא העיר הגדולה ביותר בה.
ניו יורק סיטי (New York City) היא העיר הגדולה במדינת ניו יורק ולמעשה - בארצות הברית כולה. היא ידועה גם בכינוי "התפוח הגדול" - The Big Apple. את העיר מרכיבים חמישה רובעים, כשהמפורסם והמתויר ביותר הוא מַנְהֶטֶן (Manhattan). ארבעת הרובעים הנוספים הם: ברוקלין, סטייטן איילנד, קווינס והברונקס.
כמו דגלים רבים של מדינות בארה"ב, גם דגל מדינת ניו יורק לא זכה בעיצוב מתוחכם. הדגל הוא כחול ומציג עליו את סמל המדינה: אלת החירות ואלת הצדק, ובינהן מגן המראה את נהר ההדסון. מעל המגן נמצא עיטם-לבן-ראש, המשמש כסמל אמריקאי. מתחת למגן מופיע מוטו המדינה "Excelsior", שמשמעותו "גבוה יותר". 

דגל מדינת ניו יורק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה