יום חמישי, 19 בספטמבר 2019

עודף תמונות / או: למה התחלתי לצלם פחות?

עודף תמונות


בשנה האחרונה לא כתבתי הרבה  בבלוג. מצד אחד - טיולים "ישנים" מעלים לאט-לאט אבק בזכרונות שלי ומאבדים את הרלבנטיות שלהם כמקור מידע למטיילים. מצד שני - המשכתי לצבור טיולים חדשים וחוויות טריות ביוון, צרפת, ספרד ומספר פעמים בהולנד. 
כשהמחשב שלי התחיל לקרטע לפני כמה חודשים, הגעתי להחלטה להתחיל לסדר את אלבומי התמונות שבכונן הגיבוי שלי. התחלתי את המשימה ואפשר לומר שחשכו עיני: גיבויים על גיבויים, חלקם כפולים וחלקם משולשים או מרובעים של אלפי תמונות. כשהתחלתי את הספירה, היו שם מעל 70,000 תמונות - אבל המספר המקורי מתקרב כנראה ל-100,000. נכון, לא כל התמונות הן תמונות מטיולים. יש לי הרבה של המשפחה, מתקופת הצבא ומכל מיני אירועים שונים - אך עדיין הטיולים הם הרוב המשמעותי. 
התחלתי במשימת הסידור והמחיקה, שהתבררה (ועדיין מתבררת) כלא פשוטה במיוחד. הקושי בטיולים של השנים האחרונות הוא שהסתובבתי עם שתי מצלמות: מצלמה רגילה ומצלמת הסמראטפון. במקרים בהם לא טיילתי לבד נוספה לסיפור עוד תיקיית התמונות של מי שטייל איתי. למשל, בביקור הראשון ביוון טיילתי עם אמא שלי והיא אפילו צילמה יותר ממני ; ביחד הגענו למעל 1700 תמונות בשישה ימים(!).
היו אלבומים בהם מחקתי 75% מהתמונות: בטיול ליוון למשל, ירדתי לכמות של 400 תמונות - כי באמת שאין לי צורך להסתכל על אותה הכנסייה מ-14 זוויות שונות ומשלוש מצלמות. תצוגות מוזיאונים, שלא זכרתי משהו מיוחד מהן עברו גם הן אל סל המיחזור. 
ניסיתי ואני עדיין מנסה לשמור רק המיטב המצומצם מכל טיול: את התמונות בעלות האיכות הטובה ביותר ואת אלו שמעלות לי זכרונות טובים מרגעים קסומים. בשורה התחתונה צריך לזכור שאני לא מתכוון להסתכל על התמונות האלה כל יום בחיי, אלא אולי פעם בכמה שנים. אני עדיין נמצא בעיצומו של התהליך: מחקתי כחצי מכמות התמונות המקורית ועדיין לא עברתי על כל הארכיון הענק שלי. נכון לעכשיו אני עם 37,813 תמונות פלוס עוד כמה מאות מהטיולים האחרונים...


יותר מדי תמונות! מתוך תיקיית "דנמרק", שטרם מיינתי אותה.

התחלתי לצלם פחות


בביקור האחרון שלי בהולנד ניסיתי לצלם פחות ולתת לעצמי ליהנות יותר מחוויות הטיול עצמו. זה לא תהליך קל עבורי, ואני עדיין צריך ל"עבוד על זה". כבר עם החזרה לארץ ישבתי עם תיקיית התמונות וצמצמתי אותה לאלו החשובות ביותר, כדי שלא אצטרך לעשות זאת בעוד מספר שנים.
נכון, סידור התמונות מיד אחרי הטיול הוא לא תמיד קל - כשהזכרונות עדיין טריים בראש ואני צריך לחזור להתמקד בעבודה. זהו תהליך שדורש משמעת עצמית, אבל הסדר שהוא יוצר בהחלט שווה את זה. כולי תקווה שסידור תיקיית הטיולים הישנים שלי ייצור לי קצת סדר בראש ויקל לי על תהליך הכתיבה על טיולים "ישנים". כי באמת, הגיע הזמן שכבר אכתוב עליהם פה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה