יום חמישי, 27 בפברואר 2014

שטוקהולם - היום הרביעי

14.03.08

לאחר שבימים הקודמים ביקרתי במקומות "מוגדרים" כמו האי יורגורדן וגאמלה סטאן, בימים שנותרו לי בשטוקהולם ביקרתי באתרים המפוזרים ברחבי העיר. היום הזה הוקדש לכל מיני מוזיאונים שרציתי לראות. וכן, שוב היה נורא קר בחוץ, וחיפשתי מקומות מחוממים לשהות בהם.

המעלית


היום בבוקר יצאתי בהליכה רגלית אל עבר התחנה המרכזית המכוערת של שטוקהולם - סְלוּסֶן (Slussen). בדרך עליה עברתי את רוב רובע סודרמאלם, והגעתי ממש סמוך אל גאמלה סטאן. שם ממוקמת מעלית קַטָרִינָה (Katarinahissen), באמצעותה ניתן לעלות לתצפית על שטוקהולם. למעשה, אם יודעים לנווט את הדרך ברחובות שטוקהולם, אפשר להגיע אל התצפית ברגל מבלי לעלות במעלית (כך אני ירדתי בחזרה למטה). מכאן צפיתי על גגותיה של שטוקהולם הקפואה, על תחנת סלוסן הכעורה (למרבה המזל, קיימת תכנית לפרקהּ ולבנות תחנה מודרנית) ועל המוזיאון הראשון שתכננתי לבקר בו היום.

מעלית קטרינה ביום חמים של 2 מעלות צלסיוס
תצפית על שטוקהולם ממעלית קטרינה
תחנת סלוסן. איכס.

מוזיאון העיר שטוקהולם

המוזיאון המוקדש לעיר שטוקהולם (Stockholms Stadsmuseum) נמצא סמוך לתחנת סלוסן. הוא ממוקם במבנה עתיק בצבעי שחור-לבן, ומוקדש לתצוגות הקשורות להיסטוריה של העיר שטוקהולם. במוזיאון עצמו לא יכולתי לצלם, אך מחוץ לו ניצב חלק מ"מערכת השמש השבדית": כוכב חמה (מרקיורי). בזמן הביקור שלי במקום, כוכב חמה היה עטוף בסריג צבעוני, שנסרג לו כנראה על ידי אנשים משועממים, שהחליטו להכין סוודרים לעמודים בעיר. לא שהמודל של כוכב חמה צריך בכלל חימום ; הוא מחומם באופן קבוע כדי להזכיר לכולם כמה הכוכב הוא חם.

מוזיאון העיר שטוקהולם, מבט מהמעלית
כוכב חמה עם הסוודר שסרגו לו

מוזיאון הנשק

עתה ציפתה לי הליכה ארוכה מרובע סודרמאלם אל מוזיאון הצבא, שממוקם ברובע הצפוני לגאמלה סטאן. בדרך עברתי שוב ליד הארמון המלכותי, ואחר כך עצרתי לראות את בית הכנסת הגדול של שטוקהולם, הנמצא סמוך לגני קארל ה-13 ברובע נוֹרְמַאלְם (Norrmalm). 

בית הכנסת של שטוקהולם
הגעתי אל מוזיאון הצבא (Armémuseum) ברובע אֵסְטֶרְמַאלְם (Östermalm). המוזיאון נפתח במאה ה-19 וכיום הוא מציג את ההיסטוריה הצבאית הארוכה של שבדיה, החל מימי הוויקינגים האכזריים ועד מדיניות הנייטרליות של שבדיה המודרנית. מחוץ למבנה המפואר של המוזיאון ניצבים תותחים ישנים, ובתוכו משתרעות תצוגות עצומות על פני מספר קומות.

שורות תותחים מחוץ למוזיאון הנשק

מוזיאון הטבע

המשכתי אל התחנה האחרונה שלי להיום - מוזיאון הטבע (Naturhistoriska Riksmuseet). אליו כבר נסעתי עם הרכבת התחתית, מכיוון וההליכה אליו הייתה ארוכה מדי. לצערי, המוזיאון הזה מיועד יותר לציבור השבדי, ופחות לתיירים. רוב התצוגות שם לא כללו הסברים באנגלית. עברתי בין תצוגת גוף האדם, שהכּניסה אליה היא דרך פה ענק, תצוגת מאובני הדינוזאורים ותצוגת הקריסטלים. סימנתי גם "וי" על ביקור בכדור הארץ של "מערכת השמש השבדית". לעומת גלובן העצום, שמייצג את השמש, את כדור הארץ יכולתי לחבק בקלות. עתה נשאר לי רק למצוא את כוכב נוגה (ונוס), אבל אותו אשאיר להמשך הטיול. לקינוח צפיתי בסרט איימקס בפלנטריום "קוסמונובה" הסמוך למוזיאון.
על המוזיאון הזה יכולתי בעצם לוותר, ולנסוע לראות את גן הפסלים המפורסם במקומו. רק שלצערי גן הפסלים של מילס אינו פתוח בעונת החורף.

מוזיאון הטבע
כדור הארץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה