יום שבת, 27 בספטמבר 2014

החלפת הדגל הניו זילנדי?

דגל ניו זילנד אומץ בשנת 1902 עם קבלת העצמאות של המדינה. כבר משנות השבעים של המאה הקודמת עלו מספר הצעות להחלפת הדגל הלאומי. הסיבה העיקרית לרצון להחלפת הדגל היא הטענה, שהוא עדיין מייצג את התקופה בה ניו זילנד הייתה עוד מושבה בריטית. בקנטון (פינתו השמאלית העליונה) של הדגל הנוכחי, עדיין נמצא היוניון-ג'ק, הדגל הבריטי. גם הדמיון הגדול לדגל האוסטרלי, מושבת-עבר בריטית נוספת, תורם לשאיפות של חלק מתושבי ניו זילנד לאימוץ דגל ייחודי, המייצג את המדינה.
לאחרונה הוויכוח לגבי שינוי הדגל עלה שוב: ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, מתכוון להביא את הצעת החלפת הדגל למשאל עם בשנת 2015. הוא מעוניין בהחלפת הדגל הנוכחי בדגל "השרך הכסוף": דגל המציג עלה שרך-כסוף בצבע לבן על רקע שחור. דגל השרך הכסוף כבר נמצא בשימוש על ידי קבוצות ספורט ניו זילנדיות, אך יש רבים המתנגדים לאימוצו. טענות המתנגדים הן כי הדגל מייצג יותר מדי את ענפי הספורט של המדינה וכי הוא דומה בצבעיו לדגל הפיראטים.
הצעות דגל אחרות הן דגל הקורו של האמן האוסטרי הודנרטוואסר ודגל שרך כסוף השומר על מוטיב הצלב הדרומי ועל צבעיו של הדגל הנוכחי. הצעה זו, שעוצבה על ידי קייל לוקווד בשנת 2004, היא גם ההצעה האהובה עלי. אני אמנם מסכים עם הצורך להחליף את הדגל הניו זילנדי חסר הייחודיות, אך מקווה שזה לא יהיה דגל השרך הכסוף הנורא. בסקרים, שפורסמו לאחרונה בניו זילנד, יותר משני שליש מהציבור מתנגדים להחלפת הדגל, כך שסיכויי החלפת הדגל בשנה הבאה נשארים נמוכים.

שמאל למעלה: דגל ניו זילנד הנוכחי, מימין למעלה: דגל השרך הכסוף, שמאל למטה: דגל הקורו של הונדרטוואסר, ימין למטה: דגל השרך הכסוף של לוקווד משנת 2004.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה