יום שבת, 24 בינואר 2015

יום 65: לימה

05.02.2013

המרכז הישן של לימה

לא נותרו לי אתרים רבים בלימה, ואת היום האחרון שלי בעיר החלטתי לנצל לטובת ביקור במרכז ההיסטורי שלה. נסעתי בבוקר עם מונית אל מרכזה הישן של העיר ; הנסיעה הייתה ארוכה יחסית למה שציפיתי, וכך לימה הראתה לי בפעם המי-יודע-כמה את גודלה העצום. נהג המונית הוריד אותי סמוך לפלאזה דה ארמאס המטופחת ואני מיהרתי אל עבר בית הממשל, שמכיוונו בקעו צליליה של תזמורת מנגנת מארשים צבאיים.
לאחר שסיימתי לצפות ולהאזין לתזמורת, ניגשתי אל נציג של סוכנות התיירות הממשלתית - iPeru, כדי לקבל ממנו מפה והמלצות על אתרים במרכז העיר.

הכיכר המרכזית של לימה
התזמורת הצבאית

כנסיית סן פרנסיסקו

הליכה קצרה מהכיכר הראשית הביאה אותי אל כנסיית סן פרנסיסקו (San Fransisco), בה נערך באותם הרגעים טקס כלשהו. נרשמתי לסיור המודרך במוזיאון של הכנסיה, שמשמשת גם כמנזר של נזירים פרנסיסקניים. הסיור הועבר בשפה האנגלית וכלל הדרכה מקיפה ברחבי הכנסייה, המנזר והקטקומבות. מתחת למנזר נמצאים מאות קברים עם שרידי עצמותיהם של עשרות אלפי בני אדם. העצמות המתפוררות מסודרות כאן בתאי-ענק ויוצרות מחזה מורבידי עד מאד. מתוך הכבוד למתים ולמקום עצמו, אסור היה לצלם בקטקומבות או בכנסיה. למזלי, לא ידעתי על האיסור הזה כשנכנסתי קודם לכן לטקס בכנסייה, וכך הספקתי לצלם במהלכו מספר תמונות.

בתוך הכנסיה

מנזר סנטו דומינגו

חזרתי אל הכיכר הראשית של לימה, והלכתי הפעם בכיוון ההפוך - אל עבר מנזר סנטו דומינגו (Convento de Santo Domingo). במנזר הנחמד יש מספר חצרות פנימיות יפות ומלאות בצמחיה, ומרתף בו קבורה נזירה-קדושה מקומית.

חצר פנימית במנזר סנטו דומינגו

ערב אחרון בלימה

לאחר ארוחת צהריים במרכז העיר, שבתי במונית אל שכונת מיראפלורס. בערב נפגשתי עם רנזו, והלכנו לאכול שוב  ב-4D. בסיום הארוחה הזמנתי אותו אל האכסניה, והוא ליווה אותי ואת התיקים שלי במונית אל טרמניל האוטובוסים של לימה. כאן עליתי אל אוטובוס של חברת אולטורסה לכיוון העיר טרוחיו. סיגנל האינטרנט נעלם מהר מאוד עם תחילת הנסיעה, ואני העדפתי שלא להתעצבן ופשוט להירדם במושב שלי באוטובוס הפאר. ציפתה לי נסיעת לילה של כעשר שעות עד שאגיע אל צפון פרו.