יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

יום 1 (חלק ב'): ניו יורק - יוניון סקוור

15.09.16 - חלק שני

סיבוב רגלי בשכונה

אז נכון שבתחילת היום הזה הלכנו המון, אבל לא יכולתי להרשות לעצמי (ולאבא) להיכנע לג'ט לג ולהירדם מוקדם. בערב יצאנו מהדירה שלנו לטיול רגלי קצר בסביבה שלנו. אמנם רשמית היינו בשכונת East Village אבל רוב הסיבוב היה באיזור יוּנְיוֹן סְקֵוור (Union Square) הנחלק ע"י כמה שכונות. ההליכה לקחה אותנו דרך שכונת גְרָאמֶרְסִי (Gramercy), כשאנחנו חולפים ליד פארקים קטנים ושקטים.

מדיסון סקוור פארק

לאט לאט הגענו אל מֶדִיסוֹן סקוור פארק (Madison Square Park) הנמצא בצומת השדרה החמישית ורחוב 23. גם רחוב ברודווי האלכסוני חוצה את הצומת וכך היא מקבלת צורה ייחודית. הפארק היה עמוס Cאנשים לבושים בצבע לבן - בגלל איזה אירוע שלא ממש הבנו את מהותו.
כאן, בפינתו הדרום-מערבית של הפארק, יכולנו להתפעל מבניין פְלֵאטאַיירוֹן (Flatiron) האייקוני. פלאטאיירון נבנה כבר ב-1902 והוא אחד מגורדי השחקים הראשונים שנבנו בניו יורק. צורתו המשולשת הקנתה לו מעמד של כבוד בעיר ; בשנת 1979 הוא הוכר כאתר היסטורי-לאומי בארה"ב.

בניין פלאטאיירון
לא יכולתי שלא להכנס לחנות הלגו הסמוכה לפארק מדיסון סקוור. אמנם תכננתי לבקר בחנות המפורסמת של לגו במרכז רוקפלר, אך כעת הייתה לידי חנות קרובה וזמינה. הרגשתי כמו ילד בחנות של... ובכן, בחנות של לגו. אני חושב שאם לא הייתי מטייל עם אבא שלי, אז הייתי נשאר פה עוד הרבה זמן.
המוצרים היו מפתים מאד, אך המחירים הגבוהים - וגודלם של המודלים - מנעו ממני לרכוש משהו. את קירות החנות עיטר דרקון לגו ענק, שבוודאי הורכב בעבודת פרך. הייתה כאן גם תצוגה של אנשי-לגו ענקיים (שבעצמם היו מורכבים מאלפי קוביות לגו), לבושים בכל מיני סגנונות ישנים. אני בעיקר נהנתי לראות את הדגמים ממלחמת הכוכבים וממשפחת סימפסון. אלו היו דגמים יפהפיים ומורכבים לבנייה, אבל אני לא באמת חושב שהיה לי איפה לשים דגם שכזה אצלי בדירה.

בחנות לגו
דרקון הלגו

יוניון סקוור

ממדיסון סקוור פארק התחלנו את הדרך חזרה אל הדירה. הלכנו במורד רחוב ברודווי עד שהגענו אל התחנה הבאה - כיכר יוניון (Union Square). עוד לפני הטיסה סופר לי שהכיכר מלאה באנשים - איך לומר - "מוזרים". לכן לא ממש הופתעתי לראות פה נזירים בודהיסטים, אנשים עם כל מיני לבושים ביזארים והפגנות משעשעות. עם כל ההמולה והאנשים המוזרים ביוניון סקוור, הפסל של ג'ורג' וושינגטון שנמצא כאן, הופך לאטרקציה סוג ב'.
כמו במדיסון סקוור פארק, גם כאן הרחובות שסביב הכיכר מלאים בחנויות. אנחנו בחרנו להכנס לחנות הממתקים Dylan's Candy Bar. כבר עם הכניסה עטף אותנו ריח מתוק חזק. החנות הצבעונית מוכרת מאד סוגי שוקולדים עם שילובים מעניינים: פרט לתוספות הקלאסיות של אגוזים או שקדים, מצאתי כאן שוקולד עם שבבי בייקון ושוקולד בטעם פיצה. בביקור הראשון שלי בחנות החלטתי להימנע מקניה גדולה, והעדפתי לשוב לכאן אחרי שנחזור מהטיול לקנדה ולוושינגטון.
היינו כבר מותשים לגמרי וניסינו לדחות כמה שיותר את שעת השינה שלנו כדי להתגבר על הג'ט לג. עם השקיעה חזרנו אל החדר שלנו שעל השדרה ה-1 אחרי יום ראשון נפלא במנהטן. נרדמתי יחסית מוקדם - בסביבות תשע, מה שהבטיח שגם למחרת בבוקר אתעורר מוקדם מדי.