יום שבת, 29 באפריל 2017

קפריסין (5): לימסול וחזרה הביתה

22.01.17

בוקר בלימסול

כפי שאני נוהג לעשות בטיולים אחרים, גם בטיול הזה לא תכננתי כלום ליום האחרון. רק במהלך הטיול עצמו הבנתי שארצה להכיר יותר את לימסול ביום האחרון שלי באי. למעשה, ישנתי בפאתי לימסול בארבעת הלילות האחרונים ואף הגעתי אל מרכז העיר מספר פעמים, אך טרם יצא לי ממש לטייל בה.
נסעתי מהמלון עם קו 30 אל מרכז לימסול וטיילתי מעט באיזור הנמל הנחמד שלה. מכיוון וזה היה יום א' במדינה נוצרית, הרבה מקומות כלל לא נפתחו (כמו לשכת התיירות המקומית) ; אז פשוט פתחתי את מדריך הטיולים שלי והלכתי אל האתרים החשובים במרכז העיר.

נמל לימסול

מבצר לימסול

תחילה הגעתי אל המבצר. אמנם כבר ראיתי אותו בערב הראשון שלי בעיר, אך כעת יכולתי גם לבקר בתוכו.
מבצר לימסול (Limassol castle, אך אני מעדיף לתרגם את שמו ל"מבצר" ולא ל"טירה") הוא אולי המבנה הבולט מאתריה העתיקים של העיר. המבצר המקורי נבנה כאן כבר בשלהי המאה ה-12, אך המבצר הנוכחי הוא מהמאה ה-16, בתקופה בה שלטו העות'מנים באיזור.
הביקור במבצר הזה הרשים אותי הרבה יותר מהמבצרים האחרים בהם ביקרתי בקפריסין עד כה (פאפוס וקולוסי). בתוך המבצר יושב כיום מוזיאון העוסק בקפריסין בתקופת ימי הביניים, וכך לא ראיתי כאן רק קירות חשופים או גרמי מדרגות - אלא הרבה מעבר לכך. כמו בטירת קולוסי, גם כאן יש ציורי קדושים נוצריים שהושחתו על ידי העות'מנים. ראיתי כאן הרבה ממצאים, שהובאו למוזיאון מכנסיות עתיקות על מנת לשמרם, שריונות של אבירים, תצוגת כלי נשק ועוד. לבסוף עליתי לתצפית על העיר מגג המבצר ויכולתי להבחין מקרוב במסגד הגדול של לימסול.

מבצר לימסול
בתוך המבצר

סיבוב אחרון בעיר

לאחר הביקור במבצר, הלכתי להציץ במסגד הגדול של לימסול ואחריו המשכתי אל כנסיית איה נאפה. בתוך הכנסייה הייתה מיסה של יום ראשון ולא יכולתי ממש לבקר בתוכה. המשכתי גם למבט חטוף בבית עיריית לימסול ואז חזרתי לאיזור הטיילת שלאורך קו החוף. הלכתי על המזחים היוצאים אל עומק הים כדי שאוכל לצלם את קו הרקיע של העיר.
לפני עזיבת העיר הספקתי לאכול ארוחת צהריים במסעדה מקומית - Zanzibar, ואחר כך תפסתי את האוטובוס חזרה אל המלון שלי.

כנסיית איה נאפה
בית עיריית לימסול
תמונה אחרונה מלימסול לפני החזרה הביתה

בחזרה לארץ

זה היה די זריז: חמישה ימים של טיול ומתוכם רק פחות מארבעה נטו בקפריסין. יצאתי עם האוטובוס הישיר אל שדה התעופה, הסמוך ללרנקה. לא הופתעתי לגלות שיש עיכוב בטיסת אל-על ולשמוע המוני ישראלים רועשים בטרמינל. הטיסה לארץ הייתה קצרצרה - תוך פחות משעה נחתתי בנתב"ג.
זו אמנם הייתה חופשה קצרה ומרוכזת, אך כששבתי לעבודה למחרת הרגשתי כאילו הייתי בחופש ארוך של שבועיים.