יום חמישי, 2 באוגוסט 2018

הולנד (2): היכרות עם טילבורח

09.06.18

רחוב על שמי

את היום המלא הראשון שלי בהולנד הקדשתי לעיר טילבורח. אִיווָר ואני לא תכננו הרבה ופשוט זרמתי איתו אל המקומות שהוא רצה להראות לי.
לאחר ארוחת בוקר בבית של איוור, יצאנו תחילה ברכב לרחוב לא-מרכזי אבל מאד חשוב עבורי: רחוב "נמרוד" (או בהולנדית: Nimrodstraat) אי שם בפרברי העיר. הצטלמתי עם שלט הרחוב וחזרנו חזרה הביתה רק כדי להחנות את הרכב.

באמת הגיע הזמן: רחוב על שמי

מרכז טילבורח

יצאנו מיד שוב, הפעם ברגל, אל מרכז העיר - בדרך שונה מזו בה הלכנו אמש. עברנו ליד הכנסייה המרכזית של טילבורח: כנסיית סנט ג'וזף (St. Jozef Kerk) בעלת שני הצריחים החדים. הכנסייה נבנתה בסוף המאה ה-19 והיא ממוקמת בסמוך לכיכר המרכזית של טילבורח (ה-Heuvel).
מזג האוויר היה די חם ועצרנו להתרעננות בנמל פִּיוּסהַאבֶן (Piushavn) הממוקם לצידי התעלה החוצה את טילבורח. איוור הסביר לי שאת טילבורח לא חוצה נהר טבעי, אלא תעלה מלאכותית שנחפרה לאורך קילומטרים מהנהר הסמוך. איזור נמל פיוסהאבן נחשב בסוף המאה העשרים כרובע מוזנח של טילבורח, אך בשנים האחרונות חל שיפור והעירייה דואגת לפתח ולטפח את המקום.
בהמשך חזרנו אל מרכז העיר כדי לאכול במסעדה המתמחה בבייגלים (כמו ה"סאבויי" של הבייגלים). את החזרה האיטית לביתו של איוור עשינו בדרך שונה מזו שהגענו בה. בדרך עצרתי לקניית מזכרות בחנות כלבו זולה אך נמנעתי מלהיכנס לחנויות הבגדים הגדולות. לא בשביל זה הגעתי לפה, ואולי אבקר בהן בביקור הבא בטילבורח.

כנסיית סנט ג'וזף
הכיתוב: "אין להניח אופניים על חזית הבניין". בסדר...
נמל פיוסהאבן

ארוחת ערב ביתית

חזרנו אל הבית למנוחה קצרה, ועוד הספקתי לנמנם מעט בזמן שאיוור בישל. את ארוחת הערב אכלנו עם זוג חברים שלו, הגרים בפרברי טילבורח (הפרברים נמשכים עוד 12 ק״מ ממרכז העיר והופכים אותה לגדולה מאד מבחינת שטח). הארוחה הייתה טבעונית לכבוד האורחים ואני הבאתי איתי מישראל יין, חטיפי חלבה וקצת במבה. מסתבר שלהולנדים יש גירסה משלהם לבמבה, הטעם די דומה - רק שהגודל קטן יותר. ישבנו כמעט חמש שעות ביחד ולאחר כמה יינות (שאני מוכרח לציין שהם שתו את רובם כי אני לא מסוגל לשתות הרבה), יכולתי להירדם טוב מאוד.