יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

יום 48: מדנידין לוואנאקה

08.02.2010

סנט בטנס

נפרדנו מדנידין ומכביש מספר 1, וכך עיר השוקולד והבירה הפכה לנקודה הדרומית ביותר שהגעתי אליה בטיול הזה. עזבנו גם את קו החוף שליווה אותנו בשבועיים האחרונים, ונכנסנו אל עומקו של האי הדרומי.
בדרך אל היעד הסופי להיום עצרנו בסַנְט בֶּטֶנְס (Saint Bathans) - עיירת כורים עתיקה שנמצאת בקצהו של כביש חצץ. מספרים שבעבר נרצחה זונה במלון וולקן וכי כעת היא שבה כרוח רפאים ורודפת את המלון. כשהגענו אל המלון המשעמם, שמחתי שלא קבענו להישאר פה בלילה: אין בכלל מה לעשות בסנט בטנס. העדפנו רק לאכול פה ארוחת צהריים, ובפעם הראשונה נתקלתי בהמבורגר עם סלק בתוכו. זה היה דוחה.
ביקרנו גם באגם הכחול שנוצר בתוך המחצבה הסמוכה לעיירה. הוא מוקף באבן גיר מתפוררת ורחוק מלהצדיק את השם "כחול" שניתן לו.

האגם הכחול ליד סנט בטנס

ישראל הקטנה

מפה המשכנו אל ווַאנָאקָה (Wanaka), כשדרך עברה ליד אגמים כחולים והרים ירוקים. כשהגענו אל העיר הקטנה, נדהמנו לשמוע עברית בכל מקום: החל מהסופרמרקט ועד סניפי האינטרנט. האכסניה שלנו פה הייתה Mountain View Backpackers, וגם בה פגשנו הרבה ישראלים. התרשמתי מאד מהיומן שאחת מהן רשמה: הוא כלל כרטיסי ביקור מאכסניות, מסעדות ואטרקציות - שהודבקו בתוך היומן. הבנתי שהמחברת העלובה שאני כותב תצטרך לעבור שדרוג כשאשוב הביתה.

עולם הפלאים

האטרקציה התיירותית המפורסמת ביותר של וואנאקה היא עולם הפלאים: Puzzling World - מוזיאון מודרני שמוקדש לאשליות אופטיות ולחידות. כבר בכניסה אליו רואים את המגדל הנטוי המפורסם שלו: השעון שבראש המגדל מסתובב אחורה בזמן החל מה-1/1/2000, כלומר בעת הביקור במוזיאון היינו בסופה של שנת 1989.

המגדל הנטוי של וואנאקה
בתוך המזויאון עצמו יש חדר הולוגרמות תלת ממדיות, חדר עם 168 פרצופים שבוהים כולם במתבונן ואת החדר האלכסוני המפורסם, בו הרצפה היא בשיפוע. השיפוע מבלבל את החושים, בעיקר כשרואים מים זורמים בכיוון הפוך. נכנסנו גם אל חדר אֵיימְס (Ames), בו נוצרת אשליה אופטית לפיה אחד מהמבקרים נראה ענק והשני גמד. בטכניקה זו השתמשו בעת צילום סרטי שר הטבעות על מנת להקטין את ההוביטים.

בחדר האלכסוני
היה לנו קשה להחליט מה לקנות בחנות המתנות של המוזיאון, אז יצאנו אל חלקו החיצוני - בו נמצא מבוך ענק מלוחות עץ. האתגר במבוך הוא למצוא את ארבעת הפינות הצבעוניות: בצבעי כחול, אדום, ירוק וצהוב. את המגדלים הממוקמים בפינות, קל לראות מרחוק ; אבל זה לא היה פשוט להגיע אליהם. החום מאד הקשה עלינו כאן, אבל בסוף מצאנו את כולן.

חלק מהמבוך. והוא לא פשוט כפי שהוא נראה כאן

תכניות...

אחרי הביקור במוזיאון, נינה וגלעד נסעו לפרסם מודעת מכירה לרכב שלנו. אני הלכתי לנוח והתחלתי להבין שהטיול בניו זילנד עוד מעט מגיע לסיומו. נשארו לי עוד כשבועיים פה - עד הטיסה לאוסטרליה - והם הולכים להיות מלאים בפעילויות: טרק של ארבעה ימים במילפורד, קווינסטאון, קרחונים ואולי עוד פעילות אקסטרים.
הבנתי שעל טיול בהר קוּק ובאגמים הסמוכים אליו נוותר מחוסר זמן ; זה קצת מבאס, אבל אי אפשר להספיק את הכל בטיולים כאלו. לפעמים צריך לדעת גם לנוח.