יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

יום 47: דנידין וחצי האי אוטאגו

07.02.2010

סוסים!

הגענו אל חוות הסוסים שבגבעת הארנבת ולבשנו את מדי הרוכבים המוזרים. זו הייתה הרכיבה הראשונה שלי על סוסים, כששותפתי הסוסית למסע הייתה אֶלְסָה. הרכיבה הייתה בעיקר צעידה איטית ביער עם שני המדריכים שלנו, והגשם שטפטף לא הפריע לנו. בסוף הרכיבה הודנו לסוסים עם חטיפי גזר חתוך.

אלסה ואני

...וחיות אחרות

לפני היציאה אל סיור החיות, התחלתי מבצע כביסה גדול באכסניה. מזג האוויר לא השתפר ומנע ייבוש של הבגדים בשמש. ביקשתי מגלעד שיוציא את הבגדים שלי מהמייבש ויצאתי שוב לחצי האי אוטאגו עם הסיור של Elm Wildlife. הסיור היה די יקר, אבל שווה כל דולר שהוצאתי עליו.
תחילה המדריך לקח את הקבוצה אל קצהו של חצי האי אוטאגו לצפייה באלבטרוסים. קשה מאד להעריך את גודלם האמיתי, כשצופים בהם מלמטה. במוזיאון הסמוך יש מתקן שמאפשר לתיירים להשוות את מוטת הידיים שלהם למוטת הכנפיים של הציפורים האציליות הללו. האלבטרוס כמובן ניצח אותי בקלות.

אלבטרוס
התחנה השנייה הייתה מושבה של כלבי ים, יחד עם פינגווין צהוב-עין אחד שכנראה תעה בדרכו. לא הצלחנו לראות אריות ים בסיור הזה, אבל כלבי הים בהחלט הספיקו.

במושבת כלבי הים
לבסוף הגענו אל מושבת הפינגווינים. בשעות הערב הבוגרים חוזרים מהים ויוצאים אל החוף בהליכה המוזרה שלהם. הם מטפסים על הגבעות שמול החוף כדי להגיע אל הגוזלים ולהקיא לתוך גרונותיהם את ארוחת הערב. המין של הפינגווין צהוב העין הוא המין הרועש ביותר של הפינגווינים, ובהחלט שמעתי את הצרחות שלהם (בעיקר של הגוזלים הרעבים) כשהגעתי אל עמדת תצפית קרובה אליהם.

פינגווין בוגר
הנוף בדרך חזרה לדנידין היה קסום: יצאנו מחוף הים שבו צפינו על הפינגווינים. בזמן הנסיעה ראיתי כמה מהעצים המפורסמים של ניו זילנד: אלו שצומחים בצורה כמעט מאוזנת בגלל הרוח החזקה שבאה מכיוון הים. הסיור הזה היה בהחלט פיצוי הולם על הסיור העצמאי מאתמול ואני מרגיש מוכן להמשיך הלאה אל היעד הבא בניו זילנד.