יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

ימים 72-73: ביירון ביי ונימבין

04.03.2010

ביירון ביי

התעוררתי כשהאוטובוס היה כבר קרוב לבַּיירוֹן בֵּיי (Byron Bay)  - עיירה הנמצאת בצפון חופה של מדינת ניו סאות' ווילס, סמוך לגבול עם קווינסלנד. לקראת סיום הנסיעה עוד ירד גשם חזק, אך כשהגענו אל התחנה המרכזית של ביירון ביי הגשם נחלש ויכולתי ללכת ברגל אל האכסניה. בעיירות קטנות רמת האכסניות עולה, בהשוואה לערים גדולות כמו סידני, ואכן האכסניה שלי בבירון הייתה טובה יותר מהקודמות (למרות שמשום מה לא טרחתי לציין את שמה ביומן שלי). חלקתי את החדר עם עוד שני קנדים נחמדים ושתי שבדיות בשם יוהאנה ויוזפין, שפגשתי אחר כך גם בהמשך הטיול.
יצאתי קצת להסתובב בעיר, קבעתי לעצמי טיול למחר לעיירת המסוממים - נימבין, וגם הזמנתי טיסה מקיינס לדרווין בסוף החודש הנוכחי. הטיסה הזאת למעשה נתנה לי זמן קצוב להספיק בו את כל מה שרציתי לראות בחוף המזרחי של אוסטרליה.

הנקודה המזרחית ביותר באוסטרליה

מזג האוויר השתפר מאד במהלך היום: העננים והגשם פינו את מקומם לשמיים בהירים ושמש לוהטת. החלטתי ללכת ברגל מהעיירה אל המגדלור הסמוך לביירון ביי, שממוקם בנקודה המזרחית ביותר באוסטרליה. מהר מאד הצטערתי על כך כי היום החם היה מושלם לרביצה בחוף ולא ממש טוב להליכה ארוכה.
המגדלור עצמו לא הרשים אותי באופן מיוחד. אולי כבר ראיתי מספיק מגדלורים בטיול הזה, כשהיפה מכולם היה בצפון ניו זילנד - ולכן המגדלור של ביירון ביי נראה מעט סתמי בעיניי.

החוף של ביירון
המגדלור של ביירון ביי
חזרתי אל האכסניה והגעתי אליה מותש לגמרי. ביירון אולי נחשבת לעיר של מועדונים ומסיבות, אבל כנראה שהחדר שלי לא שמע על זה. בערב הצטופפנו חמישתנו מול הלפטופ של אחד הקנדים לצפייה במרתון של "איש משפחה".

05.03.2010

עיירת ההיפים

בבוקר אסף אותי אוטובוס מהאכסניה לסיור קבוצתי אל עיירה מפורסמת הסמוכה לביירון ביי: נִימְבִּין (Nimbin). סיפורה של נימבין התחיל אי שם בתחילת שנות ה-70, כשנערך במקום פסטיבל היפי בנושא שלום/אהבה/סמים/ועוד דברים שהיפים אוהבים. להיפים היה כל כך נחמד, עד שהם החליטו להקים שם עיירה משלהם. כיום נימבין היא מעוז הסמים של ניו סאות' ווילס.
לפני הגעה לנימבין המדריכה (שגם נראתה היפית) עצרה את האוטובוס ליד מפל. המפל לא ממש הרשים אותי - בטח ובטח אחרי ניו זילנד, אבל לפחות האוטובוס היה מאד צבעוני... בנקודה זו גם קיבלנו תדרוך שלא לקנות סמים ברחוב הראשי של נימבין, כי היום יש בה תחנת משטרה שלא חוששת לעצור תיירים.

אוטובוס הסיור לנימבין
הגענו לנימבין בסביבות הצהריים. העיירה היא למעשה כפר קטן ומכוער, ואת ההליכה ברחוב "הראשי" שלה מסיימים תוך פחות מ-5 דקות. לא מצאתי יותר מדי עניין בחנויות, אבל קיבלתי כמה וכמה הצעות לרכישת סמים ברחוב, כשחלקן היו מילדות בסביבות גיל 13. לכן תפסתי את נימבין כמקום עצוב ; תוך כשעה סיימתי את הסיור בחנויות של הרחוב הראשי והלכתי להמתין לאוטובוס החוזר לביירון ביי.

באנג סימפסון

תוכניות איחוד

כששבתי לביירון ביי דיברתי קצת עם המשפחה בסקייפ ועם נינה וגלעד בפייסבוק. הם הגיעו לסידני בדיוק ביום בו אני עזבתי את העיר, ומשם נינה תטוס ישירות הביתה - כי נגמר לה הכסף. דיברתי עם גלעד לגבי פגישה לכמה ימים בהמשך הטיול באוסטרליה: שנינו נגיע באותם הימים לקיינס ואולי ניסע לטיול באיזור הג'ונגלים של קייפ טריבוליישן.
גם הערב לא היה לי חשק לצאת למועדונים של ביירון ביי ; כנראה שעדיין הייתי "שבע" מאלו של סידני. מחר אפרד מביירון ביי ואסע אל היעד הבא שלי.