יום שני, 30 בספטמבר 2013

יום 46: דנידין וחצי האי אוטאגו

06.02.2010

מוזיאון אוטאגו

הבוקר הגענו אל המוזיאון המפורסם של דנידין - מוזיאון אוטאגו (Otago). הוא נקרא על שם חבל הארץ בו נמצאת דנידין. המוזיאון נחמד ומכיל מגוון של תצוגות: החל מבעלי חיים, דרך דגמי ספינות של המתיישבים הלבנים ועד התרבות של השבטים המאורים מאיזור זה של המדינה. לא טיילנו הרבה במוזיאון, בגלל שמישהי מאיתנו (בלי לנקוב בשמות) טענה באמצע הביקור שהיא קיבלה מחזור. אז היינו צריכים לקצר את הטיול ולחזור לאכסניה בשביל טמפונים.

שלד של לוויתן זרע במוזיאון אוטאגו
בדרך חזרה לאכסניה עברנו באחד הרחובות המפורסמים של דנידין - רחוב בולדווין (Baldwin). הוא מפורסם בכך שהוא רחוב המגורים הכי תלול בעולם. הצטלמנו בחלקו התחתון של הרחוב וויתרנו על הרעיון לנסוע בו: לא הייתי בטוח שהרכב המקרטע שלנו יעמוד בזה.

רחוב בולדווין

סיור בעלי חיים (כושל)

לאחר ארוחת צהריים ושנ"צ באכסניה, יצאנו לסיור בחצי האי הסמוך לדנידין - גם הוא נקרא אוֹטָאגוֹ. חצי האי מפורסם בחיות הבר הרבות שבו: אלבטרוסים, כלבי ים, אריות ים וגם זן ייחודי של פינגווינים. כשהגענו אל מושבת הפינגווינים, התברר שרק הירידה למטה ברגל אורכת כ-40 דקות. התחלתי לרדת למטה, ואז כשהסתובבתי ראיתי שנינה וגלעד תקועים במקום. פתאום לנינה התחשק לצלם את גלעד יושב על הדשא למשך 20 דקות ; אני הרגשתי שהיא בכוונה לא ממשיכה לרדת למטה כי היא לא מעוניינת לראות את הפינגווינים. לא הראתי לה שאני מעוצבן, אלא פשוט הודעתי לה שמחר אני מתכוון לקחת סיור מאורגן לחצי האי, שבו ייקחו אותי בדיוק לאתרי הצפיה בחיות. גלעד בהתחלה עוד הראה נכונות להצטרף אלי לסיור המאורגן, אך ברגע שהוא נתקל במבטה העצבני של נינה, הוא כרגיל - חזר בו.
וכך - החיה המעניינת ביותר שראינו היום סיור בעלי-החיים הכושל הזה, הייתה כבשה. מאד מקורי.

מנופי חצי האי אוטאגו

בניין הרכבת של דנידין

כשחזרנו אל העיר, עצרנו לצלם את בניין הרכבת של דנידין. לפי מה שקראנו, הבניין הזה הוא המבנה השני המצולם ביותר בחצי הכדור הדרומי (אחרי בית האופרה של סידני). אין לי מושג אם הקביעה הזו נכונה או איך הגיעו אליה, אבל גם אנחנו הצטרפנו לסטטיסטיקה וצילמנו את הבניין. הוא בהחלט יפהפה עם התאורה הלילית שלו.