יום שני, 9 בספטמבר 2013

ימים 19-20: רוטורואה

10.01.2010

מוזיאון רוטורואה

התעוררתי מוקדם מדי בגלל השמש שחדרה מבעד לווילון, ולאחר שעה וחצי הערתי את נינה וגלעד. יצאנו לסיבוב ברחובות יום א' השוממים של רוטורואה ולא היה מה לעשות בה. אז הלכנו אל מוזיאון רוטורואה, הסמוך לאכסניה.
המוזיאון נמצא בבניין, שהיה בעברו ספא פופולרי. הוא מציג את עברה של העיר, עם דגשים על התפרצות הר הגעש במאה ה-19 ועל הסגולות התרמיות של האיזור. בין חדרי המוזיאון אפשר לראות שחזורים לחדרים בהם בוצעו טיפולי הספא בעבר.

בדרך למוזיאון נדהמנו לגלות אתרי גיאולוגים פעילים, שנמצאים ממש בתוך העיר. זה הסביר את ריח הביצה הסרוחה הנורא שעוטף את העיר.

אחד ממקורות הריח הקסום של רוטורואה
את אחר הצהריים העברנו בקניות ב-Pack N' Save (הרכב אפילו לא עשה לנו בעיות!) ובארוחת שחיתות  באכסנייה. אני התפוצצתי מעודף המבורגרים, מבלי לחשוב על זה שבערב אנחנו הולכים לאכול בכפר מאורי.

הכפר המאורי טאמאקי

בערב אספו אותנו מהעיר להופעה בכפר המאורי טַאמָאקִי (Tamaki). המאורים אמנם כבר לא חיים כך, אבל בכפר הזה הם מנסים להעביר לתיירים את אורח החיים בכפר מאורי לפני הגעת האדם הלבן. בהתחלה הם קיבצו את כולנו מחוץ לאוטבוסים ובחרו לכל אוטובוס את מנהיג ה"שבט" שלו. אחר כך התחילו ריקודים מפחידים שלוו בחריצת הלשון המפורסמת של המאורים.

טקס קבלת הפנים
עברנו בהצלחה את "מבחן הכניסה" לכפר המאורי ונכנסנו בברכת Kia Ora אל תוך הכפר. שם הם מדגימים את דרך חייהם העתיקה, ובכל בקתה מראים מנהג אחר. נינה הייתה משוכנעת שמדובר בכפר אמיתי בו הם חיים. לקח לי את כל הערב, עם סיוע של גברת קנדית, לשכנע את נינה שהם רק שחקנים ושהקעקועים על פניהם הם לא קבועים.
המארחים שלנו רקדו בפנינו ואז הזמינו אותנו לארוחת ערב מסורתית: האנגי (Hangi). האוכל מבושל בתוך בור שנחפר באדמה. מהמופע מאד נהנתי ; מהאוכל קצת פחות. לאחר הארוחה חזרנו אל האכסניה ברוטורואה.

המופע המאורי

11.01.2010

רוטורואה הפכה להיות אחד מהמקומות שיותר שיעממו אותי בניו זילנד. הסירחון העז ממשיך בכל שעות היממה והעיר משעממת - אולי פרט לחנויות המזכרות. היום בבוקר עשינו את השופינג האמיתי הראשון למזכרות ומתנות. מצאתי הרבה דברים למשפחה, שימלאו לי את המשלוח הראשון לישראל.
שאר היום עבר בטבילה בבריכה המחוממת-מדי של האכסניה - ברחנו ממנה לאחר מספר דקות. הספקנו גם לכבס כמה נגלות של בגדים, לאכול הרבה ולהמציא גירסה שמשלבת בין טאקי ודוראק: "דוראקי".