יום שישי, 27 בספטמבר 2013

יום 41: כרייסטצ'רץ'

01.02.2010


ההחלטה

הרוחות קצת נרגעו היום. חשבתי הרבה בלילה האם להיפרד מנינה וגלעד ולהמשיך לטייל לבד בניו זילנד. הגעתי למסקנה שפרידה מהם בשלב זה לא תהייה כל כך חכמה: ראשית, בכל מקרה אפגוש אותם בטִי-אַנוֹ לקראת טרק המילפורד, שאני וגלעד מתכננים לעשות ביחד. שנית, זה מאד יסבך את המכירה של הרכב: אני חייב לציין שאני לא יכול לסמוך על נינה על כך שאקבל באמת שליש מסכום המכירה של הרכב. גם מבחינת הציוד שאיתי, אני עדיין לא מאורגן מבחינת האריזות כדי שאוכל לסחוב את הכל לבד. אז החלטתי להישאר איתם: אם נינה תמשיך להתנהג באותה הדרך - אצא לסיורים עצמאיים כמו זה מאתמול. נשארו לי שלושה שבועות בניו זילנד ואני מתכוון להנות מהם, גם אם אטייל עם נינה.

המרכז האנטארקטי

היום נסענו בשעה טובה אל המרכז האנטארקטי של כרייסטצ'רץ': Antarctic Centre

המרכז האנטארקטי
החוויות העיקריות בו הן צפייה בפינגווינים קטנים ונסיעה ברכב אמפיבי שפותח בשבדיה - Hägglundשנוסע כמעט בכל סביבה אפשרית: עליות, ירידות, קרח ומים. חגורות הבטיחות בו הן מאד חיוניות ; בלעדיהן אף אחד מאיתנו לא היה נשאר במקומו בזמן הנסיעה.

רכב האגלונד אמפיבי
בתוך המרכז נכנסנו אל חדר בו נושבת רוח בטמפרטורה של 8 מעלות מתחת לאפס. המקום מספק מעילים לתיירים לפני הכניסה לחדר, אבל בקור כזה - החימום הזה ממש לא מספיק.
הוא אמנם גדול יותר מהאקווריום של קלי טארלטון באוקלנד, אבל המרכז האנטארקטי מיצה את עצמו הרבה יותר מהר. אולי למשפחות עם ילדים יש הרבה פעילויות שם, אבל אנחנו סיימנו את הסיור בו בפחות משעתיים - כשהחוויות כאן לא הצדיקו את מחיר הכניסה הגבוה.

כן אומרים "איכס" על אוכל

בשעות אחר הצהריים הספקתי לקבוע תור לרופא למחר. מאז הצניחה החופשית בטאופו לפני מספר שבועות - אני שומע בלילה את הדופק באוזן הימנית שלי. קיוויתי שזה יעבור מעצמו, אבל זה המשיך עד עכשיו, אז קבעתי בעצתה של אמא תור לרופא מקומי.
שאר היום עבר באינטרנט וארוחת שחיתות באכסניה. גלעד ואני הסכמנו לטעום מהשרימפסים שנינה קנתה, וזה היה אחד מהדברים הדוחים ביותר שטעמתי בחיי. כנראה שהחושים שלי לא משקרים: מה שנראה מגעיל ומריח רקוב, הוא כנראה גם בעל טעם דוחה. בערב השלמתי שעות שינה באכסניה, בזמן שנינה יצאה להצטלם בעירום אצל האב החורג של נטליה, שהוא צלם במקצועו. העיקר שהיה לי ולגלעד ערב שקט בלי הרבה חפירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה