יום שלישי, 3 בספטמבר 2013

יום 5: מאוקלנד לפאיהיה

27.12.2009

צפונהּ!

בבוקר נפרדנו מאכסניית הבמבר האוס ויצאנו בנסיעה צפונה אל עבר העיירה פַּאיְהִיָה (Paihia). נינה נהגה את מרבית הדרך ואני החלפתי אותה בקטע קצר מהנהיגה. בהתחלה לא הייתה לי בעיה לנהוג מעט, אבל בהמשך הטיול כבר הפריעה לי ההשתלטות שלה על ההגה: אחת הטענות שלה הייתה שאם היא לא תנהג, היא תקבל בחילה ; והשנייה - שאני נוסע במהירות המותרת ולא מספיק מהר.
בשעתיים הראשונות הכבישים היו מאד פקוקים, כנראה בגלל שהמוני אנשים נסעו צפונה לרגל חופשות חג המולד ותחילת השנה האזרחית. זה בערך כמו שכולם בישראל נוסעים לאילת בחגים, רק שבניו זילנד הכיוון הוא הפוך.
עצרנו בעיירה פּוּהוֹי (Puhoi). לפי המדריך של "לונלי פלאנט" היה אמור להיות כאן פָּא () מאורי ישן, אבל לא מצאנו אותו. למעשה, כל מה שמצאנו בעיירה היה מוזיאון בוהמי סגור ואווירה קריפית. נינה אמרה, ובצדק, שהמקום מזכיר לה עיירת רפאים: כמעט לא ראינו נפש חיה ברחוב הראשי של פוהוי.

פוהוי. עיירת רפאים
בהמשך הנסיעה סטינו קצת מהדרך כדי להגיע לאחד מחופי הנופש על חוף האוקיאנוס השקט. כביש פתלתל הביא אותנו אל חוף מקסים, שמשמש בעיקר את המקומיים. הדרך הצדדית הזו נתנה לנו טעימה ראשונה מהנופים עוצרי הנשימה של ניו זילנד: גבעות ירוקות שטובלות במפרצים כחולים של מי האוקיאנוס.

נוף מהדרך הצדדית אל החוף
רצינו לעצור בעיירה קָאווָאקָאווָה (Kawakawa - יש למאורים איזה קטע עם הכפלת צלילים), שבה יש אטרקציה קטנה לתיירים: שירותים מפורסמים שעוצבו בידי אמן. כשהגענו לעיר, הרכב שלנו - פֶּרִי (קיצור של Precious) החליט לא לשתף פעולה: המפתחות סירבו לצאת מהסוויץ'. החלטנו לוותר על השירותים בשלב זה ולהמשיך ישירות אל פאיהיה.

פאיהיה - מפרץ האיים

פאיהיה היא עיירה קטנה שיושבת על שפתו של מפרץ האיים - Bay of Islands. ישנן הרבה ערים נוספות שמקיפות את המפרץ, וכולן משמשות כערי תיירות ונופש. הגענו אליה בערב והאכסניה שלנו פה הייתה ה-Salt Water Lodge. אין מה להשוות אותה לבמבר האוס: פה היינו בחדר של 6 אנשים - אמנם עם מקלחת צמודה, אבל המקום הרגיש המוני והמטבח היה די מסריח. זה היה ההוסטל השני והאחרון שהזמנו עוד מישראל - והדרישה שלהם הייתה שנישאר פה שבוע כי בתקופת החגים יש להם מינימום לילות שניתן להזמין.
נכנסנו לחדר אחרי ששני בחורים צ'יליאנים הואילו בטובם לפנות את המיטות שלהם, וחלקנו אותו עם שני שבדים צעירים וגברת אוסטרלית אחת.
לא הספקנו לחקור את העיירה בלילה הראשון. בעיקר שמחנו שפה המפתח של הרכב כן יצא מהסוויץ'.