יום רביעי, 25 ביוני 2014

יום 16: קולוניה דל סקרמנטו

18.12.2012


אל אורוגוואי

אנדי דאג למונית של הבוקר ואסף אותי מהאכסניה שלי אל הטרמינל של קולוניה אקספרס. לפני העלייה אל המעבורת עברנו בדיקות שלא היו מביישות שדה תעופה גדול - כולל כלב שריחרח לנו את התיקים. הדרכון הוחתם עם חותמת הכניסה לאורוגוואי עוד לפני העליה אל המעבורת. עתה ציפתה לנו הפלגה של כשעה על רִיוֹ דֶה לָה פְּלַאטָה (Rio de La Plata) אל אחת מהערים היפהפיות של אורוגוואי - קוֹלוֹנְיָה דֶל סַקְרַמֶנְטוֹ (Colonia del Sacramento).
אורוגוואי הייתה למדינה ה-15 בה ביקרתי, גם אם זה היה לכמה שעות בלבד. דגלה של אורוגוואי מאד דומה לדגל ארגנטינה, ומציג את "שמש מאי" באופן מעט שונה מדגל שכנתה. הדגל מחולק לתשעה פסים בצבעי כחול ולבן, המייצגים את מחוזותיה של המדינה, והשמש מופיעה על רקע לבן בקנטון.

דגל אורוגוואי

קולוניה

קולוניה דל סקרמנטו - או בקצרה "קולוניה", היא העיר העתיקה ביותר באורוגוואי: נוסדה בשנת 1680 על ידי הפורטוגזים. כיום היא משמשת כעיר נופש נחמדה תודות לרחובות השקטים שלה, הבניינים העתיקים והמגדלור המשופץ. לא נכנסנו אל מוזיאונים או אתרים בתשלום: העיר עצמה הייתה כמו מוזיאון אחד גדול, ונתנה לי תחושה של קפיצה אחורה בזמן.

מנווט ברחובות קולוניה
בתי אבנים בקולוניה
קולוניה משמשת גם כמקום מושבם של בנקים בינלאומיים רבים: זה לא הפך את המשימה של משיכת כסף לפשוטה. המטבע כאן היה פזו של אורוגוואי, והעסקים המקומיים לא קיבלו פזו ארגנטינאי. עברתי עם אנדי (ועם עוד כמה תיירים) בין כמה כספומטים, אבל לא הצלחנו למשוך כסף. כבר היינו די מיואשים ורעבים - ואז ראיתי לוגו מוכר מאד: מוכר מדי, עם הכיתוב "BHI". זה היה הסניף הבינלאומי של בנק הפועלים, שיושב בקולוניה. הם לא אפשרו לי למשוך כסף, אבל לפחות כיוונו אותי אל כספומט ידידותי בהמשך הרחוב.

הבנק שלי בקולוניה!
כשהכסף בידינו, מצאנו מסעדה נחמדה לשבת בה. הזמנו מנה זוגית עם מגוון סוגי בשרים, שלא הצלחנו לסיים. חלקם היו ממש מגעילים, כמו נקניקיית הדם ("הפודינג השחור"). רוב הנקניקיה הדוחה הזאת נשארה לבסוף על הפלטה. 

אנדי והאוכל
הלכנו אל עבר התצפית על אחד הנהרות הנשפכים לריו דה לה פלאטה. זה היה רעיון טיפה גרוע, שכן המקום עצמו היה עמוס ביתושים. ברחנו בחזרה אל תוך העיר, וישבנו בגינה מקומית לנוח. כאן ניגשה אלינו אישה מבוגרת עם סל ; היא שלפה ממנו גבינה גדולה וישנה וניסתה למכור לנו אותה באמצע הגינה. כשהיא התייאשה מאיתנו, היא המשיכה להציע את הגבינה לאנשים אחרים בסביבה. כנראה שככה זה בקולוניה: במקום סוחרי סמים, יש סוחרת גבינות מפוקפקת.

ליד שפך הנהר, לפני מתקפת היתוושים
אחר הצהריים שבנו אל ארגנטינה במעבורת. בערב נפגשנו בבואנוס איירס עם אחותו החורגת של אנדי ועם איזה חבר קנדי שלה. שתיתי את הבירה הראשונה שלי מזה הרבה זמן, והיא עזרה לי להירדם מהר בלילה. מחר אפרד מאנדי ומבואנוס איירס ואמשיך אל היעד הבא שלי במסע הזה: פוורטו איגווסו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה