יום שבת, 18 במרץ 2023

דיסנילנד פריז: ביקור חורפי - חלק א'

שוב בדיסנילנד, אחרי 25 שנה

במרץ 2023, כחלק מחופשה קצרה שלנו בפאתי פריז - הגענו לביקור בפארק השעשועים דיסנילנד. עבורי זה היה הביקור השני בפארק ; הפעם הראשונה שלי כאן הייתה ב-1998, כשלפארק קראו עדיין "יורודיסני". מאז עבר זמן רב, חלק מהמתקנים נותרו כפי שהיו, רבים שודרגו, חלקם החליפו שם ופארק נוסף נבנה ליד הפארק הוותיק.
בפוסט הראשון אציג טיפים לגבי הזמנת הכרטיסים ההגעה לפארק, וההתמצאות בו. בפוסט הבא אציג את המתקנים שעליהם עלינו ואת הדירוג האישי שלי עבורם.

הטירה של היפהפיה הנרדמת

כרטיסים

יש לקנות כרטיסים מראש. כשאני קניתי את הכרטיסים, ההנחיות היו להדפיס אותם ; זה טיפה מיושן בעיני. בכניסה ראיתי אנשים נכנסים עם כרטיס אלקטרוני בסריקה דרך הטלפון, אז כנראה שזה כן מתאפשר.
מחיר הכרטיסים לדיסנילנד משתנה בהתאם ליום: באמצע השבוע הוא נוטה להיות זול יותר משמעותית מסופי שבוע. בעונות החלשות הוא זול יותר לעומת הקיץ. כשיש אירועים מיוחדים בפארק, מחיר הכרטיסים יכול לזנק למעלה. הכרטיסים שלנו היו ליום שלישי, שנחשב כיום יחסית "ריק" בפארק. רכשתי כרטיסים רק לאחד מהפארקים (לפי בחירתנו), ליום ספציפי ולא "כרטיס פתוח" שעולה הרבה יותר.
ההמלצות שלי: לנסות להימנע מסופי שבוע, לתעדף ימי שלישי או חמישי (זה לא אומר שלא יהיו תורים מטורפים) ולרכוש כרטיס ליום שנקבע מראש. ואם תורים ארוכים מפריעים לכם והתקציב לא לוחץ: לקנות כרטיס יקר שמעניק כניסות ללא-תור למתקנים רבים (בהמשך).

הגעה לדיסנילנד

עבורנו זה היה די פשוט. המקום בו ישנו היה פארק בשם Villages Nature, הנמצא מחוץ למתחם של דיסנילנד ואינו שייך לו. עם זאת, הלינה בפארק כן מקנה חנייה בחינם באיזור המבקרים של בדיסנילנד. כך הגענו בבוקר עם הרכב שלי - מרחק עשר דקות נהיגה, הצגנו את אישור השהייה בפארק וחנינו בחינם. בימים הבאים בהם ביקרנו בפריז, ניצלנו את החנייה החינמית בדיסנילנד כדי לחנות סמוך לתחנת הרכבת מארנה לה-וואלה/שסי (Marne-la-Vallée/Chessy) ולנסוע ממנה אל מרכז העיר מבלי להיתקל בפקקים. מחיר החנייה ללא הנחת הלינה היה 30 אירו ליום או 25 אירו בערב. זו אכן הייתה הטבה משמעותית כי ניצלנו את החנייה החינמית במשך שלושה ימים.
לגבי הגעה ברכבת מפריז: יש לקחת את קו ה-RER האדום (קו A) לכיוון תחנת Marne-la-Vallée/Chessy. התחנה מסומנת גם כ"פארק דיסנילנד" עם לוגו של מיקי מאוס. חשוב לדעת שדיסנילנד נמצאת באיזור מס' 5 של פריז, כלומר בטבעת הכי מרוחקת ממרכז העיר. אם יש לכם כרטיס נסיעה יומי או שבועי שמכסה רק את אזורים 1 או 1-3, זהו אינו הכרטיס המתאים ויש לקנות כרטיס מיוחד לאיזור 5 (לשתי הנסיעות הלוך וחזור). ביציאה מהתחנה בדיסנילנד יש להעביר את כרטיס הרכבת ואם זהו אינו הכרטיס המתאים - אתם בבעיה.

חלק מהקו האדום (קרדיט: אתר RATP). התחנה של דיסנילנד היא בצד ימין למעלה.

התמצאות בדיסנילנד

עוד לפני הכניסה לפארק עצמו, עם הכניסה למתחם של דיסני עברנו בידוק בטחוני. עבור הכניסה למתחם, הכולל חנויות מזכרות רבות, סטארבקס, מסעדות וחנות לגו - אין צורך לרכוש כרטיסים. מהמתחם אפשר להיכנס עם הכרטיס לשני הפארקים: או Disneyland Park או Walt Disney Studios Park או לשניהם. לנו היה כאמור כרטיס רק לאחד מהפארקים ובחרנו להיכנס לפארק הקלאסי: דיסנילנד פריז.
עם הכניסה והצגת הכרטיסים הגענו אל הרחוב הראשי - Main Street USA, רחוב עמוס בחנויות שמסתיים בטירה המפורסמת של היפהפיה הנרדמת. הלכנו בו מהר יחסית כדי להגיע אל הטירה ואל המתקנים הראשונים. טיפ: בימים גשומים (ושלנו היה ככה בחלקו) אפשר ללכת משני צידי הרחוב הראשי בתוך ארקיידים מכוסים. מתוך הארקיידים אפשר להיכנס לכל החנויות והמסעדות של הרחוב הראשי, דרך כניסות אחוריות.
דיסנילנד פריז מחולקת לארבע ארצות: "ארץ הגבול" (Frontierland), "ארץ ההרפתקאות" (Adventureland), "ארץ הפנטזיה" (Fantasyland) ו"ארץ התגליות" (Discoveryland). את המפה המלאה אפשר לראות באפליקציה של דיסנילנד פריז, כולל זמני המתנה למתקנים. ההמלצה שלי: לכסות כל ארץ בביקור בבת-אחת ; הפארק גדול ואין צורך ללכת בו מקצה לקצה שוב ושוב. בכל ארץ יש חנויות, שירותים, מתקנים, מסעדות וחלקים מקורים ליום-גשום.

הכניסה לפארק דיסנילנד

קיצור תורים

דיסנילנד מאפשרת לקנות כרטיס כניסה יקר שמאפשר דילוג על התורים במתקנים עמוסים (פעם אחת בכל מתקן שכזה). אנחנו בחרנו לקנות את הכרטיס הרגיל והיינו צריכים לעמוד עם מרבית המבקרים בתורים. כשהתור זז, זו אינה בעיה, אבל כשהוא תקוע - זה לא כיף במיוחד. למרבה המזל בדיסנילנד מאפשרים לקנות דרך האפליקציה שלהם כרטיס premier access למתקנים בודדים בעת הביקור בפארק. רק צריך להגיע עם הטלפון - לסרוק את הברקודים בתור המקוצר ולהיכנס.
כשהגענו למתקן של פיטר-פן, השלט הציג 55 דקות(!) המתנה ונראה שהתור לא זז. לאחר התייעצות עם איוור, החלטנו שעל חלק מהמתקנים פשוט נשלם בנפרד. לכל מתקן יש מחיר משלו, תלוי באורך התור ובפופולריות.
ההמלצה שלי: אם הגעתם רק לאחד מהפארקים, אולי כדאי לקנות כניסה מהירה פעם אחת או פעמיים. אם הגעתם לשני הפארקים באותו היום ואתם רוצים להספיק כמה שיותר מתקנים, כדאי לקנות מראש את הכרטיס היקר, שמאפשר כניסה מהירה להכל.
אנחנו קיצרנו ביחד תורים לפיטר-פן ולבאז שנות-אור. אני קיצרתי תור עבור עצמי גם לספייס מאונטיין (עליתי עליו ללא איוור). כל הקיצורים הללו עלו לנו 47 יורו נוספים. זה לא זול, אבל בהחלט שווה. חסכנו כך כשעתיים המתנה בתור.

חנויות

די התאכזבתי מהחנויות. נראה שדמויות רבות נשכחו ודיסני מתמקדת רק בדמויות הפופולריות שלה. החנויות פזורות בכל הפארק, אך חלקן המרכזי נמצא כאמור ב-Main Street USA. אני רציתי לקנות מגנט והמבחר שהוצע היה מצומצם ומכוער במיוחד. בסופו של דבר חזרתי באחד הערבים לבדי אל מתחם החנויות, שאליו לא צריך כרטיס כניסה, ועדיין התקשתי למצוא מזכרות.
אז מה קנינו? - צלחת של Cars לאחיין, מגנט כעור, קומקום יפה של מיני מאוס בפריז וספל סטארבקס מיוחד לרגל "30 שנה לדיסנילנד פריז". ההמלצה שלי: תשמרו את החנויות לסוף, תהנו מהסיבוב בהן אבל באמת שאין צורך לבזבז כסף מיותר. האווירה בדיסנילנד היא החוייה האמיתית.