יום חמישי, 23 במרץ 2023

דינסנילנד פריז: ביקור חורפי - חלק ג'

Fantasyland

זהו חלקו הגדול ביותר של הפארק וגם זה שהוא עמוס ביותר במבקרים. צפו פה לתורים ארוכים ; אפשר לחסוך אותם בעזרת שימוש בכרטיס הכניסה המתועדפת (Premier access) לכלל המתקנים או לרכוש אונליין (בעת הביקור בפארק) כרטיס כזה רק למתקנים בודדים. 

ביקור: המבוך של אליס

המבוך המפורסם מתוך "אליסה בארץ הפלאות". וזה בהחלט חתיכת מבוך, שלקח לנו זמן להסתובב בו. זהו אמנם אינו מתקן-נע, אבל הוא בהחלט מהנה עבור ילדים ומבוגרים כאחד. נמצאות כאן דמויות רבות מתוך הסרט ובמרכזו של המבוך ניצבת הטירה ומסביבה חיילי-הקלף. 

דירוג: ★★★

אני במבוך של אליס

מתקן: שלגיה ושבעת הגמדים

מתקן בהשראת הסרט הראשון של אולפני דיסני - "שלגיה ושבעת הגמדים". עלינו על קרונות ונכנסנו אל בקתת הגמדים, היער הקסום ואל המרתפים המפחידים של המכשפה הרעה. התור לא היה קצר - כחצי שעה, אבל בהחלט התקדם בקצב טוב. 

דירוג: ★★★★

ביקור: הטירה, גלריית היפהפייה הנרדמת ומערת הדרקון

ברשימה באתר של דיסנילנד מדובר בשלושה אתרים נפרדים אבל אני בחרתי לאחד אותם. הטירה עצמה היא אולי הסמל המפורסם של אולפני וולט דיסני והיא המקום הכי מצולם בפארק (בהצלחה עם עדרי התיירים). הגלרייה נמצאת בתוך הטירה של היפהפייה הנרדמת. יש בה ויטראז'ים יפים המציגים סצנות מתוך הסרט.
מתחת לטירת היפהפיה הנרדמת אפשר למצוא את מערת הדרקון. יש כאן רובוט-דרקוני גדול ועצבני. ילדים אולי טיפה יפחדו ממנו, אבל זהו בהחלט ביקור קצר שלא כדאי לפספס.

דירוג: ★★★

בגלריית היפהפיה הנרדמת, בתוך הטירה

מתקן: ספלי התה של הכובען המטורף

יש כזה מתקן כמעט בכל פארק שעשועים: תאים שמסתחררים במהירות ובמעגל. כאן הוא עוצב בצורת ספלי התה של הכובען המטורף מ"אליסה" ובכך הוה מהווה השלמה למבוך. העיצוב - יפהפה. החוויה - כיפית, למרות שכבר הייתי במתקנים דומים רבים בעבר.

דירוג:  ★★★★

ספלי התה

מתקן: הטיסה של פיטר-פן

"טיסה" מעל שמי לונדון שמגיעה לארץ לעולם-לא. זהו אחד מהמתקנים הפופולארים ביותר בפארק וצפו כאן להמתנה ארוכה ומתישה. אנחנו הגענו לתור כשהערכת הזמן הייתה 55 דקות. ראינו שהתור לא זז והחלטנו לצאת ממנו. בחוץ רכשתי עבורנו כרטיסי כניסה-מהירה: זה לא היה זול (12 יורו לאדם) אבל נחסכה לנו כשעה של המתנה. 

דירוג: ★★★★

מה עוד בארץ הפנטזיה? המתקן העיקרי שפספסנו היה "מסעותיו של פינוקיו", שאמור להיות מצוין. לצערי הוא היה סגור לשבוע בדיוק בעת הביקור שלנו. גם "זה עולם קטן" היה סגור לרגל שדרוג שנמשך כמה חודשים. אופציות אחרות בארץ הזו הן הקרוסלה של לנסלוט ואטרקציות המתאימות לילדים כמו: הרכבת קייסי ג'וניור, המתקן של דמבו, פגישה עם מיקי מאוס ובית הנסיכות.

Discoveryland

מתקן: מטווח הלייזר של באז שנות-אור

מתקן נפלא! התור פה לא היה קצר אבל זרם בקצב טוב ובמהלכו עברנו "תדריך" על ידי רובוט בדמות באז שנות-אור. זהו מתקן אינטראקטיבי שמשלב משחק ונסיעה. ישבנו בקרונות המצוידים באקדחי לייזר ומטרתנו הייתה לפגוע ברובוטים הרעים. בינינו היה ג'ויסטיק שבאמצעותו אפשר לסובב את הקרון כדי לפגוע במטרות בצדדים. איוור השתלט על הג'ויסטיק כדי לכוון את עצמו למטרות שלו וכדי למנוע ממני לפגוע במטרה (לא שהופתעתי, אני יודע שהוא מאוד תחרותי). כצפוי, הוא ניצח ואני הפסדתי. אבל היה כיף. בביקור הנוכחי זה היה המתקן שהכי נהניתי בו.

דירוג: ★★★★

הכניסה למתקן של באז שנות-אור


התוצאה המשפילה: הוא 38300, אני 15800

סרט: מיקי'ס פילרמג'יק

סרט 4D - כלומר תוסיפו לשלושת המימדים גם קצת רוח. מיקי מאוס מתכונן לנצח על תזמורת אבל דונלד משתמש בכובע הקסמים של מיקי ונשאב לתוך סרטי דיסני רבים: קוקו, אלאדין, מלך האריות ועוד. התוצאה? מטריפה ומהנה למרות שזה "רק" סרט. אסור לפספס.

דירוג: ★★★★

סרט: סיור הכוכבים - ההרפתקאה ממשיכה

סימולטור טיסה בהשארת מלחמת הכוכבים. המבקרים מחולקים לקבוצות בתוך סימולטור, נחגרים ויוצאים לדרך. יש במתקן הזה גיוון עצום: הטיסה בנויה ממקטעים שונים והשילובים ביניהם יוצרים עשרות אפשרויות שונות לטיסה. כך שאם עליתם על המתקן הזה פעם אחת, כנראה שבפעם הבאה תצפו בסרטון שונה לחלוטין. אנחנו בחרנו לדלג על התור במתקן הזה באמצעות תשלום נפרד (במקרה זה רק 5 יורו לאדם) וזה בהחלט היה שווה את 40 הדקות שנחסכו מאיתנו.  

דירוג: ★★★★

מתקן: מלחמת הכוכבים - היפרספייס מאונטיין

וואו: יש לי חתיכת היסטוריה עם המתקן הזה. בביקור הקודם שלי בדיסנילנד (1998) אבא שלי ואני רצינו לעלות על המתקן. אמא שלי ראתה את האזהרות בכניסה ופשוט משכה אותנו החוצה. הפעם הייתי חייב לעלות עליו, אפילו שאיוור לא ממש רצה. כדי שהוא לא ימתין לי במשך זמן רב, רכשתי כרטיס מהיר (13 יורו, טיפה יקר עבור תור של חצי שעה אבל... נו, בסדר). זה היה מדהים: נוריתי כמו טיל לתוך סדרת לופים במה שנראה כמלחמה בחלל. יצאתי עם טיפה כאב בטן אבל בעיקר מחייך ומתרגש. 
טיפ: אם אתם מרכיבים משקפיים, תביאו איתכם קייס קשיח וריק שאפשר לדחוף עמוק לכיס ; אני שמחתי שהבאתי אחד ואני לא בטוח שהמשקפיים שלי היו נשארות לי על הפרצוף אם לא. זה טיפ כללי לכל רכבות ההרים בפארק הזה או באחרים.

דירוג: ★★★★

מה עוד? - לפי הדירוג אפשר לראות שארץ התגליות הייתה האהובה עלי בפארק: נכון, לאגדות והפנטזיה יש קסם משלהן, אבל כאן נמצאים המתקנים הטובים ביותר בדיסנילנד. לא ביקרנו באוטופיה - מתקן בעיקר לילדים, באורביטרון - נשמור אותו פעם הבאה, בתצוגה של דמויות ממלחמת הכוכבים - אני לא מעריץ כזה גדול ; ובסיור בנאוטילוס, שהיה סגור.

הכניסה ל-Discoveryland

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה