יום שני, 25 באוגוסט 2014

ימים 40-41: לה פאז

11.01.2013


קניות, קניות...

הלילה האחרון לא היה פשוט. קמתי במהלכו פעמיים לשירותים בגלל קלקול הקיבה הנורא' שחטפתי במדבר המלח. למזלי, היה לי מספיק כוח כדי להתעורר בבוקר ולצאת לקניות בשוק המכשפות של לה פאז.
הקדשנו את רוב הבוקר לקניות והשוואת מחירים בין חנויות המזכרות הפרוסות לאורך השוק. חלק מהדברים שמוכרים כאן הם ממש מזעזעים: עוברים מפוחלצים של למות ואלפקות או מוצרים אחרים שעשויים מחלקי-חיות. אני קניתי כמה מזכרות קטנות לחברים ולמשפחה ואת הסוודר "המסורתי" שקונים כאן כל המטיילים.

רו ואני עם הסוודרים שלנו
אחר הצהריים הלכנו אל סניף הדואר המרכזי, שם סירבו למכור לי קופסא למשלוח. לטענתם, אני צריך להגיע הנה עם שק בו כל המזכרות שלי, והם יארזו ביחד איתי את החבילה. החלטתי כבר לקנות עוד כמה מזכרות ולהמתין עד תחילת השבוע הבא עם המשלוח. 
החזרה מהדואר אל המלון התישה אותי לגמרי: מספיקה לי הליכה של 15-20 ברחובותיה התלולים של לה פאז כדי להגיע למצב של התשה מוחלטת.

לה פאז, מבט ממרכז העיר
לאחר ארוחת הצהריים בקפה דל מונדו, הבנתי שקלקול הקיבה לא מתכוון להפסיק היום. על ארוחת הערב של היום כבר ויתרתי: שתיתי תה בלבד, בזמן שרו נהנתה מפיצה במסעדה מקומית.

12.01.2013


פלאסה מוריו

גם היום הזה הוקדש לסיבובים וקניות בלה פאז. בבוקר הספקתי למסור את הכביסה שלי באחת מהמכבסות הסמוכות למלון, ולשמחתי גיליתי שמצב הבטן שלי משתפר.
את שארית הבוקר העברנו באיזור שוק המכשפות: ערכנו עוד קצת קניות, קבענו סיור למחר לטיוואנקו והמשכנו לארוחת צהריים מעולה במסעדת "נרגילה" הישראלית. בהחלט שמחתי לראות כאן חומוס אמיתי ופלאפל, (ועוד בתנאים היגיניים-יחסית!). 
אחר הצהריים הלכנו אל פלאסה מוּרִיוֹ (Murillo), כיכר המוקפת בבנייני ממשל ומשמשת כמקום מושבם של הנשיא והקונגרס הבוליבאניים. המקום עצמו היה נחמד, אבל לא בהכרח שווה את ההליכה ברחובותיה התלולים של העיר. אמנם הבניינים היו יפים, אך הכיכר עצמה הייתה די סתמית.
וזה בערך היה היום שלי כאן... ללא ספק, הגובה של העיר הזו פשוט "שותה" ממני את כל האנרגיה.

שני דגליה של בוליביה בפלאסה מוריו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה