יום ראשון, 30 ביוני 2019

צרפת: קיאק בנהר הדרון

18.06.2019

ברונטום

הבוקר לא ציפתה לנו נסיעה ארוכה: תוך פחות משעה הגענו מנוביק אל העיירה בְּרוֹנְטוֹם (Brantôme). במאה בשמינית לספירה הוקם כאן מנזר לגדת נהר הדְּרוֹן (Dronne). ליד המנזר החל להתפתח ישוב, שמרכזו היה על אי קטן בנהר. הוויקינגים הגיעו לכאן כשהם "טיפסו" במעלה הנהרות; הם החריבו את המנזר באמצע המאה התשיעית. המנזר נבנה שוב ושוב במאות העשירית וה-15.
ברונטום המודרנית היא קטנה ומקסימה: המרכז העתיק עדיין יושב על האי הקטן וכמעט מכל מקום אפשר לראות הנהר. נרשמנו לקיאקים מברונטום במורד הנהר לאורך 12 ק"מ. אפשר גם להירשם בכיוון ההפוך: עולים על הסעה לחלקו העליון של הנהר וחותרים עד ברונטום (8 ק"מ). את הביקור במנזר כבר נשמור לפעם אחרת.

הקיאקים מוכנים
המסלול

קיאק בנהר הדרון

בעבר הייתה לי חווית קיאקים לא ממש נעימה באוסטרליה ומעט חששתי מכל הסיפור. החששות נעלמו מהר כשהבנתי שהדרון הוא נהר שלו ולא עמוק (כשאין גשמים) ושאני לא אמור להשוות את הדורדון לאיזור הביצות של אוסטרליה. שמנו את כל החפצים יקרי הערך בתיבה מוגנת ממים וקיבענו אותה על הקיאק. זה אומר שבעיקר ראיתי היום ולא יכולתי לצלם.
תחילת הדרך הייתה מבטיחה: חלפנו ליד האי שבנהר וליד המנזר היפהפה. לאחר כמה מפלים קטנטנים, יצאנו מהעיירה וחתרנו במשך זמן ארוך.
ציפו לנו עוד כמה מפלים בדרך: לא מפלים בסגנון של רפטינג אלא מפלים קטנטנים מבטון, שברובם הקיאק נתקע עקב מהירות הזרימה האיטית של המים. באחד מהמפלים הייתי צריך לצאת מהקיאק ולדחוף אותו כדי שנוכל להמשיך הלאה. מרבית הזמן פשוט נהננו מהנוף הירוק, הגשרים העתיקים, ברווז פה-ושם ובעיקר מהשקט. כמעט לא ראינו חותרים אחרים סביבנו במשך כל הזמן הזה.

הנוף בנקודת העצירה שלנו: נהר הדרון והרבה ירוק
איוור והקיאק
לאחר כשעתיים עצרנו לכמה דקות על אחת מגדות הנהר. כאן יכולתי לשלוף את המצלמה ולתעד חלק קטן מהיופי של המקום. לא נחנו כאן הרבה כי איוור ראה שלט של "שטח פרטי", אז פשוט המשכנו בדרכנו. מכאן לא ציפתה לנו דרך ארוכה. פחות משעה אחר כך התגלתה לפנינו הטירה העצומה של העיירה בּוֹרְדֵיי (Bourdeilles) וממש אחר כך ראינו את השלט המורה על סיום מסלול הקיאקים.

בורדיי

בורדיי קטנה אף יותר מברונטום והיא למעשה עיירה קטנטנה סביב טירה גדולה מאוד. כמעט מכל כיוון רואים את הטירה, ואיוור הציע שנבקר אותה בהזדמנות אחרת. מכיוון ונשארה לנו שעה עד האיסוף בחזרה לברונטום, מצאנו מלון שומם בעיירה והזמנו משקאות קרים בבית הקפה שלו.
לקראת השעה חמש הגיע צוות חברת הקיאקים לאסוף אותנו ואת הציוד. תוך כרבע שעה נסיעה כבר היינו בחזרה בברונטום. לפני השיבה הביתה לנוביק החלטנו לעצור בפארק של ברונטום ולאכול ארוחת צהריים מאוחרת. הבטנו בנהר הדרון, שבו חתרנו היום, ולי היה ברור שאני חייב לשוב לברונטום.