יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

יום 101: הפארק הלאומי קקדו

02.04.2010

טיול יוֹמוּלֶדֶת

לא הייתי צריך להתעורר בבוקר - כי לא ישנתי בכלל הלילה. ארזתי את תיק הגב שלי, הפקדתי את התרמיל באכסניה ויצאתי לנקודת האיסוף לטיול של יומיים לפארק הלאומי קַקַדוּ (Kakadu) עם חברת Kakadu Dreams. עוד לפני הנסיעה, סבין הגיעה לברך אותי במזל טוב בשמה ובשם ליה. זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אחת מהן.
איתי בקבוצה היו שני אירים, זוג בריטי שגר בסינגפור, עוד בריטי, וולשי, אמריקאי וניו-זילנדי - ואיכשהו הצלחתי להיות הכי צעיר בקבוצה. המדריך והנהג שלנו ליומיים האלה היה דֵז, והוא התחיל בנסיעה ארוכה אל עבר הפארק הלאומי. תפסתי את המקום ליד דז והשתדלתי לישון עד כמה שיכולתי: לא רציתי להיות מת מעייפות במהלך היום.

האכלת תנינים

אחרי נסיעה של מספר שעות הגענו אל התחנה הראשונה בסיור: האכלת תנינים בנהר אַדֶלֵייד (Adelaide). הנהר לא נמצא בתחומי הפארק הלאומי עצמו, אבל הוא מהווה תחנת עצירה טובה בזכות תניני המים המתוקים והמים המלוחים שחיים בו. עוד לפני האטרקציה המרכזית של השייט בנהר, הספקתי להצטלם עם נחש. לא יודע למה עשיתי את זה או מאיפה הגיע האומץ, אבל יש תיעוד לכך שהחזקתי נחש.

עם הנחש
אחרי חווית הנחש העלו את הקבוצה על אניה קטנה, עם עשרות תיירים נוספים - כדי שנוכל לצפות בהאכלת התנינים. ראיתי את התנינים קופצים מספר פעמים מחוץ למים כדי לתפוס את חתיכות הבשר שהוצעו להם. מאותה האניה הדגימו לנו גם האכלה של עופות דורסים שחיים באיזור.

האכלת תנינים בנהר אדלייד

אוּבִּיר

אחרי הפסקת צהריים נכנסנו אל תוך הפארק הלאומי העצום ; הוא בערך בגדולה של ישראל כולה. דז לקח את הקבוצה לאתר מפורסם בשם אוּבִּיר (Ubirr) בו יש ציורים אבוריג'יניים על הסלעים. חלק מציורי-הסלע הללו הם בני אלפי שנים. התחלנו את הסיור בציורי-הסלע, ומהם עלינו לתצפית מרהיבה על הנוף הפראי של פארק קקדו ושל השטח האבוריג'יני הסמוך אליו - ארץ אַרְנְהֶם (Arnhem).

ציורי סלע באוביר
נופי הפארק הלאומי קקדו עם ארץ ארנהם ברקע

הקנגורו שקפץ לצלחת

בדרך אל נקודת הקמפינג עצרנו בעוד מספר תצפיות, ובסוף היום כבר הזעתי באופן שאני ממש לא רגיל אליו. הרגשתי כבר דביק לגמרי משילוב של עודף זיעה, דאורדורנט ודוחה חרקים. כשהגענו למרכז המבקרים נכנסתי מהר למקלחת כדי לנקות את הגוף מכל הלכלוך של היום. זה לא ממש עזר, כי הלחות הגבוהה בפארק הלאומי גרמה לי להזיע מחדש מיד עם יציאתי מהמקלחת - והייתי צריך למרוח על עצמי שכבה חדשה של דוחה יתושים.
לא ישנו במרכז המבקרים, אלא באוהל הנמצא 5 דקות נסיעה ממנו. אמנם היה כיסוי של רשת מכל צידי האוהל, אבל זה עדיין לא מנע כניסה של יתושים. דז בישל את ארוחת הערב, שכללה בין היתר בשר קנגורו. מאז שהגעתי לאוסטרליה רציתי לטעום קנגורו, והנה סוף סוף הייתה לי הזדמנות. הבשר עצמו היה די קשה ולא מי-יודע-מה-מלהיב ; או שדז פשוט לא ידע להכין אותו כמו שצריך.
על שיעור הנגינה בדידג'רידו ויתרתי. הייתי מותש מלילה קודם ללא שינה, ונפלתי בקלות לשנת לילה עמוקה באוהל.