יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

יום 107: אדלייד

08.04.2010

אל אדלייד

לצערי הייתי צריך להיפרד היום מאליס ספרינגס ; עליתי בבוקר על השאטל של האכסניה ונסעתי לשדה התעופה הקטנטן של אליס כדי לתפוס טיסה עם חברת טייגֵר אל אַדֶלֶייד (Adelaide). בטיסה היו איתי רוני הישראלית והזוג האוסטרלי/אמריקאי ג'ורדי ואליזבת', שטיילו איתי במרכז האדום. כרטיס הטיסה בטייגר היה מאד זול מאחר וקיימת תחרות בין מספר חברות על הטיסה בין אליס לאדלייד. הטיסה ארכה כשעתיים ובסופה  הגעתי אל בירת אוסטרליה הדרומית - והעיר החמישית בגודלה באוסטרליה.
בשדה התעופה של אדלייד נפרדתי מרוני, שהמשיכה עם טיסת קישור לסידני. כשיצאתי מנמל התעופה התקשתי למצוא שאטל או אוטובוס אל מרכז העיר. למרבה המזל, ג'ורדי ראה אותי והציע לי טרמפ עם אבא שלו עד המרכז - ובכך חסך לי כסף וכאב ראש. אביו של ג'ורדי עצר לי סמוך לאכסניה שלי במרכז העיר: Blue Galah. אכסניית הבְּלוּ גָאלָה הייתה נחמדה, אך החדרים היו די קטנים ועם מעט מקום לתמרון מרחבי.
במהלך הצהריים הסתובבתי קצת בעיר לסידורים הרגילים של אוכל וקניות. ג'ורדי המליץ לי לבקר בשוק המקורה של האוכלוסיה המלוכסנת - יש כזה אחד בכל עיר גדולה באוסטרליה. בערב יצאתי לאחד המועדונים המקומיים, אבל נאלצתי לחזור מוקדם בגלל ההשכמה המוקדמת שצפויה לי מחר.
משום מה לא יצא לי לצלם כמעט באדלייד, למרות שהיא עיר יפה. פשוט לא היו מונומנטים גדולים שגרמו לי לשלוף את המצלמה מהתיק הקטן שלי. או שסתם התעצלתי.

אוסטרליה הדרומית

עם ההגעה לאדלייד נכנסתי למדינה הרביעית שלי באוסטרליה: אוסטרליה הדרומית. מדינה זו הייתה פדרציה בריטית נפרדת כבר בשנת 1836. עם הפיכת אוסטרליה למדינה עצמאית ב-1901, אוסטרליה הדרומית הפכה לאחת מהמדינות המרכיבות אותה. באותה תקופה אוסטרליה הדרומית כללה תחת שיפוטה גם את הטריטוריה הצפונית. השם "הדרומית" טיפה מטעה, כי למעשה קיימות שתי מדינות אחרות באוסטרליה שמתפרשות עוד יותר דרומה: ויקטוריה וטסמניה.
דגל אוסטרליה הדרומית דומה בתבניתו למרבית דגלי אוסטרליה: הסמל המופיע בו הוא עיגול צהוב ובו ציפור בשם חנקן מציץ. דגל זה אומץ בשנת 1904, והחליף דגל בו הופיע איור של אישה, המסמלת את בריטניה, פוגשת יליד אבוריג'יני.