יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

יום 110: אי הקנגורו

11.04.2010


הסלעים יוצאי הדופן

ישנתי קרוב לתשע שעות הלילה, והצטערתי לעזוב את הצימר הפרטי. הבוקר קיווי לקח אותנו אל אחד מהמקומות בהם התפרסם האי קנגורו: קבוצת סלעים יוצאי דופן, שניתן להם השם המקורי: "הסלעים יוצאי הדופן" (Remarkable Rocks). למרות השם הטיפשי-משהו, זהו אחד מהמקומות היפים באי, והוא באמת יוצא-דופן. מרחוק הסלעים לא נראים כל כך מיוחדים, אך ככל שמתקרבים אליהם אי אפשר להפסיק ולהתפעל מהצורות המיוחדות שעיצבה בהם הרוח. הם ניצבים על "במה" סלעית ליד הים ונתקלים באופן קבוע ברוח חזקה, שחצבה בהם צורות מוזרות. חלק מהצורות הללו הזכירו לי עצמות של דינוזאורים, שכאילו נשכחו כאן בקצה העולם. קיווי, שכבר היה כאן לא מעט פעמים, הציע לנו אפשרויות צילום יפהפיות עם הסלעים. אני שיתפתי פעולה בשמחה, טיפסתי על הסלעים, נכנסתי לתוכם וגם "נמחצתי" על ידי אחד מהם.

הם באמת יוצאי דופן
נמחץ על ידי סלע יוצא דופן

כלבי ים

ראיתי הרבה בעלי-חיים באי קנגורו: אריות ים, וולבי, קואלות, פינגווינים וקנגורו - ועתה נותר לי לפגוש את כלבי הים הניו זילנדיים. נסענו אל קשת האדמירל (Admiral Arch) כדי להביט במושבת כלבי הים. הם יושבים תחת מערה-קשתית הנפתחת אל הים ולא ממש אפשר להתקרב אליהם.

קשת האדמירל
לקראת עזיבת אי הקנגורו, המשכנו לעצירה ארוכה באחד החופים שלו, בזמן שקיווי הכין לנו את ארוחת הצהריים. החוף היה די בודד והחול שלו היה ספוגי. לידינו הסתובבה לטאה ענקית עם זנב שנקצץ בתאונה או במריבה עם לטאה ענקית אחרת.

החוף האחרון בו ביקרתי באי הקנגורו

בחזרה לאדלייד

לפני העזיבה הספקנו לקפוץ למקום בשם American River כדי לנסות לראות את השקנאים שמאכלסים אותו. לצערי, הם לא היו שם, ואנחנו המשכנו בחזרה לעיירה פנשו כדי לתפוס את המעבורת אל היבשת.

המעבורת של Sealink
המעבורת יצאה בזמן ואחרי הפלגה קצרה הגענו שוב אל אוסטרליה היבשתית. משם התחלנו בנסיעה הארוכה אל אדלייד... אבל אז הרכב שלנו התחיל לקרטע ונתקע באמצע הדרך. העיכוב נמשך די הרבה זמן ובינתיים השמש שקעה. התקשרתי לאכסניה שלי באדלייד כדי לוודא שיישאר מישהו בקבלה עד שאגיע. לאחר המתנה ארוכה הגיע אלינו רכב חלופי של GGG והספקתי להגיע אל האכסנייה לפני סגירת הקבלה. 
למרות הביקור בחופים רבים מדי באי, הטיול בו היה אחת מהחוויות המדהימות של אוסטרליה. הפגישה חסרת-המחסומים עם הטבע הפראי הפכה את אי הקנגורו לאחד מהזכרונות הטובים שלי מהטיול כולו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה