יום שני, 23 בדצמבר 2013

יום 111: אדלייד

12.04.2010


יום מנוחה

היום הזה הוקדש למנוחה אחרי הטיול של אי הקנגורו ולפני הטיול של שלושת הימים הבאים, שיתחיל באדלייד ויסתיים במלבורן. העברתי את היום בסיבובים במרכז אדלייד ובחדר החדש שלי באכסניה. במהלך הסיבובים בעיר הספקתי לבקר במערה מלאכותית של אבני אופל, שנחצבה במרתף של אחת מהחנויות בעיר. קניתי לעצמי את אחד מדגלי האבוריג'ינים ואת דגלה של דרום אוסטרליה. איכשהו ויתרתי על רכישת דגל אבוריג'יני נוסף, רק כי הוא נראה לי גדול מדי, ועכשיו אני קצת מצטער שלא קניתי אותו.

אחת מחנויות הממתקים במרכז אדלייד

דגל האבוריג'ינים

על יום מנוחה שכזה, אין לי הרבה מה לכתוב - וזה נראה לי הזמן (והמקום) הטוב לכתוב על דגלי התושבים הילידים של אוסטרליה.
דגל האבוריג'ינים, שכיום מפורסם בכל אוסטרליה - הונף לראשונה בשנת 1971 באדלייד ואחר כך הונף ב"שגרירות האבוריג'ינית" שהוקמה בקנברה ב-1972. הדגל עוצב על ידי אמן אבוריג'יני בשם הארולד תומאס ומציג פס אדום מתחת לפס שחור, ובמרכז עיגול צהוב. ישנם כמה הסברים ופירושים לעיצוב הדגל, לפי אחד מהם: הצבע השחור מייצג את עורם של הילידים האבוריג'יניים ומציג אותם מעל האדמה האדומה של אוסטרליה. העיגול הצהוב מייצג את השמש. שלושת צבעי הדגל הם חלק מפלטת הצבעים שבה השתמשו האבוריג'ינים לצבוע את גופם.
בשנת 1995 קיבל הדגל האבוריג'יני מעמד של דגל לאומי, לצד דגל אוסטרליה הרשמי. כיום הוא מונף ביחד עם הדגל הרשמי מעל בנייני ממשל.

הדגל האבוריג'יני

דגל התושבים של איי מיצר טורס

מיצר טורס (Torres Strait) יושב בין אוסטרליה לפפואה גינאה החדשה, שהייתה בעבר חלק מאוסטרליה. עם הפיכתה של פפואה למדינה עצמאית בשנת 1975, אוסטרליה שמרה את האיים בשליטתה. התושבים הילידים של האיים במיצר טורס רואים עצמם כקבוצה בעלת זהות נפרדת מהאבוריג'ינים של אוסטרליה היבשתית. כיום חיים באוסטרליה פחות מ-50,000 איש המגדירים עצמם ממוצא הילידי של האיים. רובם חיים באוסטרליה היבשתית, ורק כ-6000 עדיין חיים באיים הטרופיים הקטנים.
דגל התושבים של איי מיצר טורס עוצב בשנת 1992 וקיבל הכרה כדגל רשמי של אוסטרליה בשנת 1995. שני הפסים העליון והתחתון בדגל מייצגים את האדמה הירוקה של האי, המרכז הכחול מסמל את הים, שני פסי התיחום השחורים מייצגים את תושבי האיים, הכוכב הלבן מסמל את חמשת קבוצות האיים העיקריות במיצר טורס ; וכובע ה"דהארי" הלבן סביב הכוכב מסמל גם הוא את תושבי האיים.

דגל תושבי האיים במיצר טורס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה