יום רביעי, 11 בנובמבר 2020

הולנד: טרק סתווי בקמפינה

02.11.2020

הבוקר יצאנו לטרק קצר בשמורת קַמְפִּינָה (Kampina). השמורה היא חלק מאזור כפרי וירוק ממזרח לטילבורח. תוחמות אותה העיירות אווסטרוייק ממערב (Oisterwijk) ובוקסטל ממזרח (Boxtel) ועוד כמה כפרים קטנים בסביבה. קמפינה מפורסמת ביערות לצד שרכים רבים ושדות אברש. בעונת הסתיו האברש כבר אינו פורח אבל השמורה מתקשטת בצבעי השלכת ובפטריות מסוגים רבים. 
איוור מצא ערב לפני הטיול שלנו מסלול נחמד בקמפינה ; קיווינו שמזג האוויר לא ישתנה ולא נצטרך להשתמש במטריה. המסלול שלנו ארך כ-10 קילומטרים, כי מעט שינינו את הנתיב המתכונן. השמורה משולטת היטב ואפשר לבחור מסלולים רבים המחברים בין הנקודות המרכזיות בה. המסלול שלנו לקח אותנו סביב אחד הנחלים של השמורה - נחל הבֵּיירְזֶה (Beerze) והוביל אותנו סמוך לכמה חוות פרטיות עם פרות מקסימות. אותי ריתקו היום בעיקר הפטריות: נתקלנו מספר פעמים באמנית הזבובים, אותה פטריה מפורסמת בעלת צבע אדום ונקודות לבנות (שהיא רעילה מאוד) ועוד במספר רב של פטריות אחרות.
הטרק הקצר שלנו נמשך קצת יותר משעתיים וחצי, כולל הפסקה לארוחת צהריים על ספסל מול שדות האברש המזהיבים. למרבה המזל הגשם תפס אותנו רק בחמש הדקות האחרונות של הטיול וליווה אותנו בעיקר בנסיעה חזרה לטילבורח. קמפינה היא בהחלט נפלאה ואנחנו עוד נשוב אליה כשהאברש יפרח.

פטריות בקמפינה
פטריות על גזע עץ
איוור ופרות
"מדרגות" לשמים מפטריות על גזע עץ
שדות האברש
אמנית הזבובים
שלכת ביער
עם נחל הביירזה ברקע
החלק ששינינו בטרק: הליכה בין שדות פרטיים ותעלות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה