יום שני, 9 בנובמבר 2020

הולנד: מוזיאון דֶּה פּוֹנְט בטילבורח

29.10.2020

שנת 2020 האיומה הכתה בנו חזק ואפשרויות הטיול הצטמצמו גם בהולנד. אם בביקור הקודם שלי הספקנו לבקר בשניים מהמוזיאונים של טילבורח (מוזיאון הטקסטיל ומוזיאון הטבע), היום צירפנו לרשימה מוזיאון שלישי. המוזיאון שבחרנו הוא מוזיאון דה פונט (De Pont) לאמנות מודרנית. 
המוזיאון נפתח בשנת 1992 והוא נקרא ע"ש יָאן דה פונט, עורך דין מקומי שביקש בצוואתו להקים מוזיאון אמנות מודרנית בטילבורח. בעבר פעל במבנה מפעל טקסטיל, שלא הצליח לעמוד בתחרות מחו"ל וכך הוא מצא את עצמו מוסב למוזיאון. מאז פתיחתו שופץ המבנה והורחב מספר פעמים כדי ליצור חללי תצוגה נוספים.
רכשנו את הכרטיסים אונליין, כפי שנדרש בתקופת הקורונה ; יצאנו ברגל אל המוזיאון, הנמצא כעשר דקות הליכה מביתו של איוור. אני לא חובב גדול של אמנות מודרנית ומשתדל לא לבקר יותר מדי במוזיאונים מהסוג הזה, אבל בכל תצוגת אמנות מודרנית אני תמיד מצליח למצוא יצירה אחת שמרתקת אותי. דה פונט היה יוצא-דופן באופן מאכזב. אמנם לא חסר מה לראות כאן מבחינה כמותית, אבל לא מצאתי אף יצירה או תצוגה שהרשימו אותי במיוחד. לקראת סוף הביקור בו, כבר די שמחתי לצאת.
אז מה בכל זאת ראינו? היצירה הבולטת של המוזיאון היא הראשונה שנתקלים בה: מיצג של חדר מלא בשעונים, התלוי מהתקרה ומתנדנד מצד לצד. בתצוגה אחרת היו כמה מיני-מכוניות, כשכל אחת זכתה ב"אישיות" משלה ; המיצג הכי מרשים היה סרטון של 45 שניות המוצג במשך עשר דקות ומציג סצנה המחקה את פגישתן של מריה ואלישבע בברית החדשה. יתכן וחלק מהתצוגות בן מתחלפות ופשוט נפלנו על זמן לא טוב לביקור. 
לקראת סוף הביקור הגענו לתצוגה בה מוקרן סרט באורך 80 דקות ; כבר היינו מותשים ומשועממים ובחרנו שלא לצפות בו. מי יודע, אולי פה פספסנו את המיצג הכי מדהים של המוזיאון. בכל מקרה, ייקח זמן לשכנע אותי לבקר כאן שוב בעתיד. 
בשורה התחתונה: לחובבי אמנות מודרנית בלבד. יותר נהניתי מהביקור בסופר אחרי המוזיאון.

הכניסה למוזיאון דה פונט

מיצג החדר והשעונים

חלק ממיצג המכוניות

הסרט בהילוך איטי

איזה כיף להיות בחוץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה