יום רביעי, 6 בנובמבר 2013

יום 78: בריסביין

10.03.2010


תצפית הר קוט-תה

הבוקר יצאתי לטיול מחוץ לבריסביין אל שמורת הר קוּט-תָה (Mount. Coot-tha). הגעתי תחילה אל המצפה שבמרומי ההר המשקיף על בריסביין וסביבתה. הנוף היה יפה, אבל פרט לתצפית אין הרבה מה לעשות במרומי ההר - והאוטובוס למטה מגיע בכל שעה עגולה. רק אחרי המתנה ארוכה בשמש הגיע האוטובוס לאסוף אותי אל הגנים הבוטניים של השמורה.

התצפית על בריסביין

הגן הבוטני של הר קוט-תה

הכניסה לגן הבוטני היא בחינם. בגן העצום נמצאים מספר ביתנים וחממות עם סביבות גידול שונות של צמחים. התחלתי את הסיור שלי בחממה בצורת כיפה המורכבת ממשולשים: בתוכה היו צמחים מהג'ונגלים הטרופיים. אחר כך המשכתי אל הגנים היפנים ואל עצי הבונזאי הננסיים. 

בתוך כיפת המשולשים
בין החממות והגינות, משובצים בגן הרבה פסלים סביבתיים מיוחדים - וגם בעלי חיים לא חסרים פה. ראיתי הרבה ציפורי קקדו (ואחרות), המוני לטאות לא-קטנות וגם נתקלתי בעכביש הגדול ביותר שראיתי בחיי: משהו בערך בגודל כף ידי, אם לא יותר. חלק ממיני העכבישים של אוסטרליה ידועים בתור המסוכנים ביותר בעולם. אני לא ממש ידעתי אילו מהעכבישים שפגשתי כאן היו קטלניים, וכך העדפתי לשמור מהם מרחק באופן כללי. למזלי, הזום של המצלמה שלי החליף את הקירבה הפיזית שלי לעכבישים והצלחתי לצלם כמה תמונות.

אחד מעכבישי הענק
את הביקור בגן הבוטני קינחתי בפלנטריום של בריסביין: תחילה סיירתי במוזיאון של הפלנטריום ואחר כך צפיתי בהצגת מיקום כדור הארץ בשמי הלילה ובהכרת קבוצות הכוכבים הבולטות ביותר של חצי הכדור הדרומי. מעתה, בכל פעם שלנתי מחוץ לעיר גדולה, הרמתי את הראש לשמיים כדי לנסות ולמצוא את חגורת אוֹרַיוֹן ואת הצלב הדרומי (זה שמצוי על דגלי אוסטרליה וניו זילנד).

הפלנטריום
שבתי אל העיר טיפה מורעב לאוכל ואינטרנט. לצערי, התעדכנתי לגבי תחזית מזג האוויר למחר ביעד הבא שלי: יהיה גשום - וזה מעמיד את סיור הקאנו שקיבלתי בחינם בסכנת ביטול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה