יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

יום 91: ארלי ביץ' ואיי וויטסאנדיי

23.03.2010


לקראת השייט

הגיעה העת לעזוב את אכסניית מאגנומס ולצאת לשייט לאיי ווִיטְסַאנְדֵיי (Whitsunday) - ארכיפלג של עשרות איים גדולים וקטנים סמוך לחופה של קווינסלנד. הטיולים באיים מתבצעים בשיוטים של שלושה-ארבעה ימים, בהם מפליגים מארלי ביץ' או עיירה אחרת אל עבר האוקיאנוס. 
כשביצעתי צ'ק-אאוט באכסניה, הם היו צריכים להחזיר לי כסף ; כשהגעתי לפני יומיים, הם לא יכלו לבדוק את הוואוצ'ר שלי עקב נפילת החשמל ולכן ביקשו מזומן. היום גיליתי שהם החזירו לי יותר מדי כסף ממה שהיו צריכים, אבל החלטתי לשתוק. הרי הם לא סיפקו לי את התנאים הבסיסיים במשך יום וחצי (חשמל, אינטרנט או מים חמים) ובכל מקרה לא התכוונתי לשוב לאכסניה ללילה השלישי, שעליו שילמתי מראש דרך הוואוצ'רים.
הלכתי עם אליסטר לחברת OZ Sail, הפקדתי את התרמיל הגדול וקיבלתי את כרטיס העליה לסירה. משם היינו צריכים ללכת לאורך החוף עד שנגיע אל הנמל.

אווטאר II

העלייה אל הספינה - האַווָטָאר, או ליתר דיוק - Avatar II, התעכבה בגלל כל מיני תקלות טכניות, במהלכן "התייבשתי" עם שאר הקבוצה על המזח.

הנמל של ארלי ביץ'
לאחר כשלוש שעות של המתנה, העלו את כל התרמילאים על הסירה ויצאנו אל הדרך. האווטאר הייתה בנויה מגוף מרכזי ועוד שני חלקים צדדיים. בין שלושת החלקים היו פרושות רשתות, שאפשרו למטיילים לשכב מעל המים. זה נשמע נחמד בתיאוריה, אבל במציאות הרבה מים השפריצו עלינו מהים בזמן ההפלגה. 
היום הראשון כלל בעיקר הפלגה אל עבר הארכיפלג ; נשארתי רוב הזמן בחוץ, מכיוון ובתוך הסירה קיבלתי מחלת ים איומה. לא חשבתי שאהיה כל כך רגיש לתנודות ולגלים, אבל פיתחתי שם בחילה נוראית - יותר גרועה מזו של ההפלגה בקאיקורה

לקראת עגינה

נקודת רתיחה

הקבוצה פה הייתה די גדולה ולכן גם פחות מגובשת מזו של האי פרייז'ר. עם העגינה באחד המפרצים, תנודות הסירה פחתו והבטן שלי נרגעה.
החדר שלי מוקם בירכתי הסירה וחלקתי איתו עם עוד שני אנשים. מסיבה לא ברורה, החלון בחדר נשאר סגור במהלך הלילה - ולהערכתי הטמפרטורה בו טיפסה לקרוב לארבעים מעלות עם לחות איומה. התעוררתי בשלוש בלילה רותח ומזיע ועברתי למיטה פנויה במסדרון, בניסיון להתקרר. כשגם הניסיון הזה כשל, עברתי לחדר המרכזי והמאוורר-יחסית כדי לישון על הספה מתחת למיטות של הבנות. לא הייתי היחיד שסבל מחום: לספה שמולי נדד מטייל נורבגי ואילו אליסטר יצא מהחדר שלו והלך לישון על הרשתות שמעל המים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה