יום שבת, 30 בנובמבר 2013

יום 98: שמורת דיינטרי

30.03.2010

תנינים ראשונים

בבוקר אספו אותי מחברת Active Tropics Explorer לסיור באיזורי הג'ונגל הצפוניים לקיינס. החברה הוציאה שני מיניבוסים ובכך הם הפרידו אותי מגלעד, דן, חן וירון. דרשתי מיד לעבור אל האוטובוס השני כדי להיות איתם. לאחר שהחלפתי קבוצה, נסענו צפונה אל תוך יערות הגשם. תחנת העצירה הראשונה הייתה לשייט בנהר הדֵיינְטְרִי (Daintree), בשמורת הטבע הנושאת את אותו השם.
נהר הדיינטרי מלא בתנינים, אך אנחנו ראינו רק שניים קטנים. הנוף כאן היה מרשים הרבה יותר מבעלי החיים עצמם: נהר חום שמנקז את כל הג'ונגל אל תוך הים. המדריך הסביר שחלק מיער הגשם הזה הוא בן 135 מיליון שנה - מה שהופך אותו לאחד מהיערות העתיקים בעולם.

שייט ביער הגשם של דיינטרי

קייפ טריביוליישן

לאחר חציית הנהר הגענו לעומקו של יער הגשם, לאיזור הנקרא קֵייפּ טְרִיבּיוּלֵיישֵׁן (Cape Tribulation) - או כֵּף המצוקה בתרגום לעברית. שוב - מקור השם הוא בקפטן קוק שספינתו נקלעה למצוקה וכמעט טבעה כאן בשנת 1770.
באיזור זה אי אפשר לדעת מתי הכבישים ייחסמו בגלל הצפות, וכבר היו סיורים יומיים שנתקעו כאן ליום נוסף בגלל הגשמים. למרות שנתקלנו בכמה כבישים מוצפים, המיניבוסים הצליחו לחצות אותם. לשמחתי, לא נתקענו כאן ללילה ; בכל זאת - יש לי טיסה לתפוס מחר.

מטיילים חוצים כביש חסום
הגענו אל חוף הים בו מתרחשת תופעה נדירה: היער הטרופי מסתיים על רצועת החוף. הרבה קוקוסים נפלו מהעצים אל החוף הלבן והמוני סרטנים קטנטנים התחפרו בחול. זה הרגיש מעט מוזר לעמוד על חוף ים מבודד, כשמאחוריי ניצב ג'ונגל שנראה כחומה אינסופית.

בחוף של קייפ טריבוליישן

ערוץ מוסמן ופורט דאגלס

הטיול המשיך אל ערוץ מוֹסְמָן (Mossman Gorge), הסמוך לעיירה עם אותו השם. בערוץ היו כמה מפלים נחמדים, אבל לא יכולנו לרחוץ במים בגלל הזרמים העזים.

ערוץ מוסמן
את היום סיימנו בעיירה פּוֹרְט דָאגְלַס (Port Douglas) - שהייתה משמימה מאד. העברנו שם את הפסקת הצהריים לפני הנסיעה בחזרה אל קיינס. כששבנו לקיינס, המשכתי עם גלעד לארוחת צהריים מאוחרת. משם הוא ליווה אותי אל תחנת השאטל של האכסניה, כשאנחנו מתכננים להיפגש בעוד חודש בבנגקוק, תאילנד.

ותמונה אחרונה מיער הגשם המדהים של דיינטרי

ערב אחרון בחוף המזרחי

בערב טיילתי לבדי במרכז קיינס. הסתובבתי קצת בשוק הלילה של העיר והספקתי לקנות לעצמי מזכרת נחמדה בצורת מפת אוסטרליה, שעליה ממוקמים מגנטים עם חיות אוסטרליות מפורסמות - כולן בנויות מאגוזים מחוררים. קיוויתי שכל המבנה הלא יציב הזה יחזיק מעמד בתרמיל שלי בחודש הקרוב של הטיול. בדרך בחזרה אל האכסניה תפס אותי מבול, אבל כבר התרגלתי למזג האוויר הגשום כאן וקיבלתי את הגשם בשמחה.
אפשר לסכם כאן את החלק השלישי של הטיול הגדול, שהתחיל בסידני והסתיים בקיינס: ראיתי מקומות נפלאים והכרתי כמה אנשים מדהימים. נכון שקרו גם כמה וכמה תקריות לא נעימות - אבל בלעדיהן לא היה לי על מה לכתוב. השיא מבחינתי היה הביקור באי פרייז'ר, וללא ספק אני אשמח לשוב אליו בעתיד. החלק הרביעי והאחרון של הטיול יתחיל מחר בדרווין ויסתיים כשאסגור מעגל, או יותר נכון את האות D, ואשוב על סידני האהובה עלי כל-כך.