יום שבת, 23 בנובמבר 2013

ימים 94-95: האי מגנטיק

26.03.2010

אל האי מגנטיק

מוקדם בבוקר הלכתי להוריד את הבגדים מהחבל, ועוד הספקתי לאכול ולסדר את התיק לפני שעזבתי את האכסניה. הלכתי אל מזח המעבורת שמפליגה מטאונסוויל אל האי מַגְנֵטִיק (Magnetic Island) ; אני מעדיף לתרגם את שמו כך ודווקא לא באחת משתי הצורות המקובלות יותר: "מגנטיק אַיילֶנְד" או "האי המגנטי" - כי פשוט ככה התרגלתי. כמו כמעט כל מקום אחר בחופה המזרחי של אוסטרליה, הוא קיבל את שמו הודות לקפטן קוק, שחשב שהרגיש בהפרעות מגנטיות במצפן שלו ליד האי. בבדיקות שנערכו בעידן המודרני לא התגלו שום הפרעות מגנטיות, אך השם כבר דבק לאי.

מבט על טאונסוויל מהמעבורת
תוך כ-20 דקות המעבורת הגיעה אל האי ועליתי על אוטובוס אל עבר האכסניה שבה אלון כאן: הבֵּייס (Base), שהיא סניף רשת האכסניות המפורסמת בסימן ה-X האדום שלה. עד היום לא התאכסנתי בהן במהלך הטיול בניו זילנד ואוסטרליה. במגנטיק הזמנתי שני לילות במבצע שכלל את מסיבת הפוּל-מוּן שנערכה באכסניה, ארוחת בוקר וארוחת ערב. מאחר והצ'ק-אין באכסניה היה רק בצהריים, העברתי את הזמן בינתיים ליד הבריכה עם תום ובוב ובאינטרנט האיטי של האכסניה (האינטרנט באי מאד איטי יחסית ליבשת - מי יודע, אולי זה בגלל "ההפרעות המגנטיות").

מסיבת (לא ממש)-פול מון
הבייס של האי מגנטיק לא נראה כמו אכסניה טיפוסית, אלא יותר כמו כפר נופש: הלינה בו הייתה בבקתות סמוכות לחוף. כשמגיעה הגאות, הים ממלא את האיזור שבין הבקתות ומוסיף לאווירה הפסטורלית של המקום.

הבקתות של בייס
יצאתי ברגל לעשות קניות למצרכים ליומיים הקרובים, והצטערתי שנעלתי את המצלמה באכסניה: היו נופים טרופיים מקסימים בדרך. כששבתי אל הבייס, פגשתי את ליה וסבין (כן, יש פה איחוד כמעט מלא של הקבוצה מפרייז'ר). מסתבר שסבין הספיקה להפוך לקורבן של חרקי המיטה הידועים לשמצה, והייתה מלאה בעקיצות ברגליה ובגבה. קיוויתי שלא ייצא לי להיתקל בחרקים האלה כאן.
בערב התחילה מסיבת "הירח המלא" ; אני לא יודע אם הייתי היחיד שזה הפריע לו, אבל הירח בשמיים לא היה כזה מלא. המסיבה התקיימה ברחבה המרכזית הגדולה של הבייס. פגשתי את ירון, דן וחן ; וכולנו התאכזבנו קצת מהמוזיקה הטראנסית-משהו. לפחות היו להטוטני אש על החוף, וזו מבחינתי הייתה האטרקציה העיקרית של הערב.

משחקים באש

27.03.2010

קואלות בטבע

נפרדתי בבוקר מההולנדים והדניות - סבין עוד הספיקה לשאול אותי אם ראיתי אותה אתמול בלילה, כי היא לא ממש זוכרת מה היא עשתה בגלל כל האלכוהול.
יצאתי עם דן, חן וירון אל עבר חלקו הצפוני של האי כדי לראות את המצודות שנבנו בו בזמן מלחמת העולם השניה לקראת פלישה יפנית אפשרית. המצודות עצמן לא היו מי-יודע-מה מלהיבות, והגענו לכאן בעיקר כדי לנסות ולאתר קואלות בטבע. כדי ממש לראות את הקואלות צריך לסטות טיפה מהשביל המסודר, וללכת בין העצים עם הראש מורם. בסוף הצלחנו להבחין בשתיים, וזה היה מפגש מדהים: לא צפייה בחיה היפהפייה והטיפשה הזאת בגן חיות מסודר, אלא בצורה הכי פראית שיש.

קואלה זכר
המשכנו אל מפלים סמוכים לעיירה אַרְקָדְיָה (Arcadia) כדי לטבול בבריכה טבעית בעלת צבע קסום. כששבנו אל הבייס, קבענו לנו טיול מאורגן ביחד מהעיר קיינס בעוד מספר ימים. עשיתי גם בוקינג לגלעד, איתו אפגש למספר ימים שם.
הביקור באי מגנטיק היה מקסים ונתן לי מנוחה מצוינת לאחר הבחילות של השייט לאיי ויטסאנדיי. צברתי פה הרבה אנרגיה לקראת הימים הבאים והלחים של הטיול.