יום שבת, 30 בנובמבר 2013

יום 99: דרווין

31.03.2010


טיסה לדרווין

נסעתי אל שדה התעופה הבינלאומי של קיינס והגעתי אליו יותר מדי מוקדם ; זו הפעם הראשונה בחיי שבה טסתי בטיסה פנימית במדינה, ולא ידעתי שיכולתי להגיע סמוך יותר למועד הטיסה. הצטערתי שלא קניתי ספר זול בקיינס, כי הספרים בנמך התעופה היו מאד יקרים. בזמן ההמתנה פגשתי שוב את ליה וסבין, שטסו איתי אל דרווין בטיסה של חברת גֶ'טְסְטָאר (Jetstar). הטיסה ארכה כשעתיים וחצי, ובסופה הגעתי לדַרְווִין (Darwin) - בירתה של הטריטוריה הצפונית (Northern Territory) של אוסטרליה.

מרכז דרווין לקראת הנחיתה

הטריטוריה הצפונית

החלק הרביעי של המסע הזה הביא אותי למדינה השלישית שלי באוסטרליה (למי שלא עקב, החלקים הקודמים היו האי הצפוני של ניו זילנד, האי הדרומי, והחוף המזרחי של אוסטרליה).
הטריטוריה הצפונית הייתה עד שנת 1978 חלק ממדינת אוסטרליה הדרומית, ולא נהנתה מזכויות אוטונומיות כמו שאר מדינות אוסטרליה. גם היום היא עדיין לא נחשבת לגמרי כמדינה - אלא עדיין מוגדרת כטריטורייה. אוכלוסיית הטריטוריה הצפונית היא נמוכה מכל מדינות אוסטרליה: פחות מ-250,000 איש בשטח מדברי עצום.
דגל הטריטורייה עוצב כבר בשנת 1911, אבל רק עם הפיכתה לעצמאית קיבל הדגל חותם רשמי להנפה. הוא בולט בשונותו מדגלי אוסטרליה האחרים בכך שהוא אינו כולל את הדגל הבריטי או את הים הכחול. הוא כולל שליש שחור המציג את כוכבי הצלב הדרומי בצבע לבן, ושני שלישים בצבע חום-חרדלי (אוכּרה) שעליהם מופיע שושן סְטוּרְט - הפרח הסמלי של הטריטורייה - בצבעי שחור ולבן. לדעתי, זהו הדגל המיוחד ביותר מבין דגלי אוסטרליה - כזה שבאמת מייצג את הארץ ולא מנציח את הקשר הרופף לכתר הבריטי.

דגל הטריטוריה הצפונית

ערב ראשון בדרווין

מזג האוויר בדרווין הזכיר לי את החום הלחות של ישראל - ובלי הגשמים הטרופיים של קיינס. ישנתי כאן באכסנית צִ'ילִיס (Chillis Backpackers), שממוקמת במרכז העיר. את הערב הראשון העברתי בעיקר בסיבובים במרכז כדי להתמצא בעיר ולתכנן את הטיול שלי מחר. דרווין היא עיר קטנה ונחמדה מאד - ואפילו במרכזה היא לא נראית כמו מטרופולין ענק וסואן כדוגמת סידני. בכל זאת, אוכולוסייתה הרבה יותר קטנה מחולון, שממנה אני מגיע...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה