יום שבת, 28 באוגוסט 2021

פורטוגל: טיסה לסאו מיגל באיים האזוריים

13.05.18


שליש הדרך לבוסטון

הלילה של אתמול התארך עד הבוקר. לא יכולתי להירדם כמו שצריך אחרי הניצחון של נטע באירוויזיון ועדיין הייתי צריך לתפוס טיסת בוקר מליסבון. אני חושב שבגלל כל האדרנלין מהזכייה ישנתי בערך שלוש שעות. אחרי התארגנות זריזה, מקלחת וארוחת בוקר באכסניה, יצאתי אל עבר שדה התעופה של ליסבון. עליתי כאן למעשה על טיסה לבוסטון, כשתחנת הביניים היא באיים האזורים (Açores) - בערך בשליש הדרך לארה"ב.
המטוס נחת באי הגדול ביותר של קבוצת האיים האזורים - סאוֹ מִיגֶל (São Miguel) בו התכוונתי לשהות בימים הקרובים. כבר עם הנחיתה יכולתי להבחין בבתים וחוות לא רחוקים מהצוק הירוק, שיורד אל הים. ההתנהלות בשדה התעופה של העיר פּוֹנְטָה דֶּלְגַדָה (Ponta Delgada) הייתה מהירה במיוחד. מצאתי מונית מחוץ לשדה התעופה ותוך זמן קצר הגעתי לפתח האכסניה שלי לימים הקרובים - The Nook Hostel. כאן היה לי חדר פרטי, עם מקלחת משותפת עם החדר הסמוך (שלא היה מאוכלס).


עלייה למטוס לפונטה דלגדה (או לבוסטון)

פונטה דלגדה

היישוב הראשון במה שהפך להיות פונטה דלגדה הוקם באמצע המאה ה-15 על ידי דייגים פורטוגלים, שגילו את האיים. היישוב גדל וקיבל מעמד של עיר ממלך פורטוגל, ז'ואאו השלישי באמצע המאה ה-16. הנמל של פונטה דלגדה סייע רבות בהפיכתה ליישוב משגשג במאות הבאות. כיום היא העיר הגדולה ביותר באי סאו מיגל ובאיים האזוריים כולם. 
שארית היום הוקדשה להיכרות עם פונטה דלגדה. טיול באזורים אמנם כולל בעיקר טבע פראי, תצפיות מרהיבות, מטעי אננס, עיירות קטנות וצפייה בלויתנים - אך כל אלה יחכו לימים הבאים שלי באי. לאחר מנוחה קצרה באכסניה, יצאתי להסתובב לאורך הנמל של פונטה דלגדה והאתרים המרכזים שלה. ביקרתי בשערי העיר (Portas da Cidade de Ponta Delgada), ראיתי את הכנסיות והגעתי גם אל המבצר שהוקם כאן במאה ה-16 (Fuerte de San Blas). 
לאורך הנמל יש הרבה מסעדות גדולות וקטנות וכמעט בכולן אפשר למצוא אננס משולב באחת המנות - לרוב בקינוח, אך הוא יכול גם להיות חלק מהמנה העיקרית. היום הזמנתי לקינוח עוגת אננס נפלאה והחלטתי להפוך את האננס למרכיב קבוע בתזונה שלי בזמן הביקור כאן. היום הראשון שלי באיים האזורים בהחלט עורר בי טעם לעוד.

הנמל בפונטה דלגדה
שערי העיר
מגדל השעון של אחת מהכנסיות
מבצר סן בלאס
דגל האיים האזורים
עוגת אננס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה