יום ראשון, 29 באוגוסט 2021

פורטוגל: מוזיאון הפאדו בליסבון

22.08.21


מוזיאון הפאדו

זה היה הבוקר האחרון של הביקור השני שלי בליסבון וכבר לא ידעתי מה לעשות. בצהריים הייתי צריך לפנות את החדר שלי במלון ובינתיים חיפשתי פעילות קצרה, שתמלא לי את הבוקר. יצאתי מהמלון שלי אל מרכז העיר כדי לאכול ארוחת קטנה ומשם החלטתי ללכת ברגל אל מרגלות רובע אלפמה, לביקור במוזיאון שעברתי לידו אמש.
מוזיאון הפַאדוֹ (Museu do Fado) נפתח בשנת 1998 והוא מוקדש למוזיקת הפאדו שהתפתחה בפורטוגל. כשנכנסתי אל המבנה הוורוד הצנוע מהמאה ה-19 בו יושב המוזיאון, קניתי את כרטיס הכניסה וקיבלתי מכשיר אינטראקטיבי בו יכולתי להקשיב להסברים הקשורים לתצוגות ולשמוע דוגמאות נבחרות ממוזיקת פאדו. המוזיאון סוקר את ההיסטוריה של התפתחות הפאדו בפורטוגל, קושר אותה סביב אירועים היסטוריים במדינה מציג את האבולוציה של הגיטרה הפורטוגלית. 
אני, שהגעתי עם ידע אפסי על הפאדו, ערכתי כאן סיור קצר יחסית ובהחלט יצאתי מסוקרן להקשיב ליותר פאדו בעתיד. הבטחתי לעצמי שבביקור הבא בפורטוגל אנסה לחוות את הפאדו גם בהופעה חיה ; אין ממש בעיה למצוא הופעות כאלו עבור תיירים בערים הגדולות. אנשים בעלי רקע מוזיקלי בוודאי ייהנו הרבה יותר ממני במוזיאון שכזה. אני ממליץ לשלב את הביקור פה כחלק מסיור ברובע אלפמה, בו הוא שוכן.
מהמוזיאון הלכתי ברגל אל תחנת סנטה אפולוניה של קו המטרו הכחול. כאן בעצם נפרדתי מליסבון לטיול זה, כשהפעם אני מבטיח לעצמי לשוב אליה.

מוזיאון הפאדו
תקליטים ישנים במוזיאון
גיטרות במוזיאון
ברובע אלפמה. הגיע הזמן לחזור הביתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה